به گزارش تابناک سمنان در حوادث دو روز اخیر اصفهان، نه برخوردی که با کشاورزان شد قابل قبول است و نه کاری که عده‌ای با شکستن لوله آب در مسیر یزد انجام داده‌اند. این نوع اقدامات نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کنند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر کرده و گره کار را کورتر می‌کنند.

از رفتار قهری بدتر، وارونه جلوه دادن واقعیت‌هاست. اینکه با مردم برخورد شود و سپس با توسل به ترفندهای تبلیغاتی تلاش‌هائی برای وارونه جلوه دادن آنچه رخ داده است به عمل آید، علاوه بر اینکه افکار عمومی را قانع نمی‌کند، اعتماد مردم به مسئولین و دستگاه‌های تبلیغاتی را مخدوش می‌نماید.

هیچ چیز بهتر از برخورد صادقانه با مردم نیست کمااینکه هیچ چیز بدتر از دروغ گفتن به مردم نیست. برخورد صادقانه با مردم همواره راهگشاست و مردم وقتی از کارگزاران نظام صداقت ببینند حاضرند با سختی‌ها و نارسائی‌ها کنار بیایند و بسیاری از مشکلات را نیز تحمل کنند. اگر در جائی واکنش منفی و اقدامات خشم‌آلودی از مردم دیده می‌شود، نتیجه بی‌صداقتی‌های مسئولین است.

در حوادث اصفهان، جای خالی روحانیت برای حمایت از مردم و ایفای نقش ناصحانه نسبت به کارگزاران کاملاً مشهود است. روحانیت و مرجعیت در طول تاریخ در هر زمان که مشکلی برای مردم پیش می‌آمد، به صحنه می‌آمدند و آن را حل می‌کردند و مردم را از درد و رنج نجات می‌دادند.

در مشکلات امروز اصفهان و سه استان دیگر که درگیر کمبود یا مدیریت نادرست آب هستند، علمای دین می‌توانند به صحنه بیایند و با روش ناصحانه و هدایتگرانه نسبت به مسئولین و حامیانه نسبت به مردم، این مشکل را نیز حل کنند. مردم، چیزی بیش از حق واقعی خود برای یک زندگی شرافتمندانه نمی‌خواهند. این مطالبه منطقی را می‌توان با مدیریت عاقلانه و عادلانه و با برخورد منطقی برآورده کرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی