استاندارسمنان:
استاندار سمنان گفت: پساب سمنان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه در حال هدر رفتن است و باید وضعیت تصفیه این پساب هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 28 November 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با بیان اینکه مقرر شد سال آینده با افزایش بهره وری بخش‌های محتلف تولیدی، رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی استان سمنان محقق شود گفت:: افزایش بهره‌وری یعنی از همین منابع آب موجود، بهترین استفاده به عمل آید.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲۶ درصد از آب شرب روستایی و شهری استان سمنان به هدر می‌رود گفت: با وجود این مشکل و جدا نبودن آب شرب از آب خام در آبیاری فضای سبز شهری و همچنین استفاده از روش آبیاری غرقابی، بهره‌وری استان کم است.

استاندار سمنان با بیان اینکه با وحدت، انسجام و صمیمیت مشکل کم‌آبی حل می‌شود گفت: بزرگترین آفت امروز، درگیری برخی از مدیران با حاشیه است، زیرا در جنگ اقتصادی امروز این موضوع مانع پیشرف و حل مشکلات می‌شود.

شهرداری‌ها در زمینه جداسازی آب شرب از آبیاری فصا‌های سبز شهری یاری شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: شهرداری‌ها اقداماتی به منظور جداسازی آب شرب از آبیاری فضا‌های سبز شهری آغاز کردند و تکالیف‌شان مشخص است.

محمد حمیدی گفت: اگر ظرفیت منابع مالی حوزه آب یاری می‌کند، به شهرداری‌ها با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در زمینه جداسازی آب شرب از آبیاری فصا‌های سبز شهری کمک شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد شهرداری سمنان سرمایه‌گذار مناسبی برای طرح تصفیه‌خانه پساب نیست و لازم است هرچه سریعتر درخصوص اجرای این طرح تصمیم‌گیری شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار