رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به این که امسال ۳۰ هزار اصله نهال گلدانی در این شهرستان کاشت و پرورش می یابد گفت: مرحله  نخست احداث و تجهیز سکوهای بتنی تولید نهال گلدانی در نهالستان چغولگیر شاهرود به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 28 November 2021

۳۰هزار نهال گلدانی امسال در شاهرود کاشت می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا کشاورزیان افزود: کاشت و پرورش نهال گلدانی در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این نهالستان ۱۵ هکتاری با اعتبار چهار میلیارد ریال در سکوهای بتنی به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در اداره منابع طبیعی شاهرود کاشت نهال به صورت ریشه ای در زمین برای برخی گونه های نهال انجام می شود ادامه داد: کاشت نهال گلدانی کم هزینه تر  و با صرفه جویی در آب و آبیاری  به روش بارانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه مزیت نهال های گلدانی نسبت به نهال های ریشه در زمین ، استفاده در هر زمان و مکان برای کاشت در غیر از فصل مربوط به کاشت درختان است، ادامه داد: در مناطق کوهستانی و صعب العبور که نهال با ریشه بیشتر ، پر تر و مقاوم نیاز است نهال گلدانی بهتر جواب می دهد.

کشاورزیان ابراز داشت: گونه های جنگلی درختان زرشک و گلابی وحشی ، بلوط و افرا برای کاشت در جنگل ها در خارج از زمان کاشت درختان به صورت گلدانی در این سکوهای بتنی پرورش می یابد.

وی ابراز داشت: تولید نهال سنجد ،ون ، عرعر ، اقاقیا -سرو نقره‌ای و خمره‌ای و شیراز  که گونه های مقاوم به کم آبی هستند امسال انجام می شود و در اسفند ماه به طور رایگان بین مردم توزیع خواهد شد.

کشاورزیان افزود: سال گذشته  ۴۰۰ هزار اصله نهال برای فضای سبز تولید و در بین مردم شاهرود توزیع شد.

وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار