معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به وجود ۲۵۶ هزار مشترک صندوق صدقات گفت: در راستای کمک‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند تعداد ۲۵۰ هزار پاکت در بین دانش‌آموزان مدارس استان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 30 September 2015
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به وجود ۲۵۶ هزار مشترک صندوق صدقات گفت: در راستای کمک‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند تعداد ۲۵۰ هزار پاکت در بین دانش‌آموزان مدارس استان توزیع شده است.

به گزارش تسنیم؛؛جعفر چهرقانی  با بیان اینکه دهه اول فعالیت کمیته امداد از طریق صدقات بوده است، اظهار داشت: ۲۵۶ هزار صندوق صدقات در مغازه‌ها، اماکن عمومی، معابر و میادین سطح استان همدان وجود دارد.

وی افزود: میزان صدقات مردم خیر و نوع‌دوست استان همدان در راستای کمک رسانی به محرومان در سال گذشته بیش از ۸۸ میلیارد ریال بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در قالب صدقات با یک تقسیم‌بندی مدون در زمینه‌های خرید و تعمیر مسکن، کمک‌‎های موردی، خدمات تحصیلی، درمان، جهیزیه برای مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

وی با اشاره به گسترش مشارکت‎های مردمی در سال‎های اخیر بیان کرد: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم نیکوکار بتوانیم نیازهای خانواده‌های محروم را از طریق توسعه حامیان و طرح اکرام ایتام و محسنین برطرف کنیم.

چهره‌قانی گفت: امسال برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد ۲۳۰ مورد جهیزیه با مبلغی بیش از ۳ میلیارد ریال جهیزیه تهیه شده است و همچنین ۲۱۲ زوج نیز در انتظار تأمین اقلام جهیزیه‌هیا مورد نیاز توسط خیران هستند.

وی بیان کرد: جشن عاطفه‌ امسال با شعار "مهر در انتظار همدلی" به منظور جمع‎آوری کمک‌ها و هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی، برای دانش‌آموزان و اقشار بی‌بضاعت جامعه با استقرار یک‌هزار و ۶۵۰ پایگاه ثابت و سیار برگزار شد که هنوز ارزش ریالی هدایای نقدی و غیرنقدی شهروندان برآورد نشده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به برنامه افزایش مراکز نیکوکاری افزود: ۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد استان همدان راه‌اندازی شده است که برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری برای تأمین نیازهای مردم محروم استان همدان مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: در راستای کمک‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند تعداد ۲۵۰ هزار پاکت در بین دانش‌آموزان مدارس استان توزیع شده است.

چهرقانی با تاکید بر اینکه پاکت‎های مدارس به صورت جداگانه شمرده می‌شود، تصریح کرد: بخش عمده هدایا در اختیار مدیران مدارس یا انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش برای توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته کمک‌های جمع‌آوری شده توسط خیران و نیکوکاران در راستای یاری‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند بیش از ۹۹۰ میلیون تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس استاندار همدان مبلغ ۲۰ میلیون ریال در راستای کمک به نیازمندان به ویژه دانش‌‎آموزان بی‌بضاعت در جشن ملی و معنوی عاطفه‌ها هدیه کرد.

وی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر عدم توانایی در خرید و تهیه لباس، لوازم‌التحریر و مشکلات مالی اقدام به ترک تحصیل کند بنابراین همه مسئولان و مدیران و همه اقشار مختلف مردم باید نسبت به شناسایی این دانش‌آموزان محروم تلاش کنند.

چهرقانی افزود: توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه‌های احداث مسکن و سرپناه، اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفائی، تامین جهیزیه، رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار