رییس پارک علم و فناوری استان سمنان به تدوین سند دانش‌بنیان این استان در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این سند می‌تواند بازوی کمکی برای سند آمایش استان سمنان باشد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 21 September 2022

به گزارش تابناک سمنان، محسن نظری روز چهارشنبه در رویداد ملی توسعه اکوسیستم نوآوری استان سمنان (تانا) با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ نشست برای رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان برگزار شده است، افزود: این نشست‌ها بیش از ۸۰ مصوبه داشت که از نظر تعداد در سطح ملی منحصر به فرد است.

وی ابراز داشت: برگزاری رویداد تانا نیز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان محول و در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان این استان مصوب شد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی چالش‌های سازمان‌ها و ارائه راهکارهای عملی از سوی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این کار از سه ماه پیش با برگزاری چهار پیش رویداد در حوزه‌هایی چون پزشکی، توسعه صادرات و صنعت گچ و نمک آغاز شد.

نظری ادامه داد: در نهایت ۱۴۵ چالش پیش روی سازمان‌های مختلف استان سمنان شناسایی شد که در وبسایت پارک علم و فناوری قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: این چالش‌ها در معرض دید شرکت‌ها قرار گرفت و شرکت‌های بسیاری نیز مراجعه و اعلام کردندکه می‌توانند راه حل‌هایی برای این مشکلات داشته باشند و حتی برخی از آن‌ها از ایده فراتر رفته و محصولی ارائه کردند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه این رویداد سبب اتصال سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، یادآور شد: درصورت عقد قرارداد بین دو طرف برای حل مشکلات مطرح شده از سوی سازمان‌ها به هر میزانی که هر سازمان تعهد مالی برای این طرح‌ها داشته باشد، پارک علم و فناوری نیز معادل آن به شرکت دانش بنیان پرداخت می‌کند.

نظری، به ارتباط پارک علم و فناوری استان سمنان با پارک‌های بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: امسال یک هیأت تجاری از استان سمنان در بزرگترین نمایشگاه اقتصاد دیجیتال دنیا شرکت می‌کند.

وی یادآور شد: پارسال نیز هیأت‌هایی از استان سمنان در ۲ نمایشگاه خارجی و چندین نمایشگاه داخلی حضور یافتند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز داشت: هر شرکت و یا تیم فناور که ایده‌ای به خصوص در چهار اولویت راهبردی پارک علم و فناوری شامل اقتصاد دیجیتال، آب و کشاورزی، معدن و صنایع معدنی و سلامت، مبتنی بر نیاز جامعه داشته باشد از سوی پارک حمایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار