واحد تولیدی فعال و صادرکننده نمونه سمنان، سال گذشته به میزان ۱۰ میلیون یورو برای کشور ارزآوری داشت.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 21 September 2022

به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل شرکت فروسیلیس سمنان روز چهارشنبه در یک تور رسانه ای به خبرنگاران گفت: این واحد تولیدی از تولیدکنندگان ارزآور برای کشور محسوب می شود و ۱۰ میلیون یورو صادرات سال گذشته به طور کامل به سامانه نیما کشور وارد شد و این واحد ۱۰۰ درصد تعهد خود را در این زمینه محقق کرد.

محمدعلی کیپور با اشاره به فعالیت ۳۰۰ نفر در این واحد تولیدی، افزود: شرکت فروسیلیس ایران سالانه ۲۵ هزارتن فروآلیاژ تولید می‌کند که ماده اولیه صنایع فولاد کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به شناوربودن ۶۰ درصد سهام این واحد تولیدی، خدمت ملی و کمک به توسعه کشور را از اهداف متعالی آن عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد تولیدات اصلی و ۱۰۰ درصد ضایعات جانبی یا ضایعات فروسیلیس سمنان صادر می شود، ابراز داشت: کشورهای اروپایی مانند فرانسه، و ترکیه، ارمنستان، و آذربایجان، مقصد صادراتی این واحد تولیدی هستند.

آلایندگی فروسیلیس سمنان، شایعه یا واقعیت

مدیرعامل شرکت فروسیلیس سمنان با اشاره به برداشتی نادرست در افکار عمومی شهروندان این شهر مبنی بر آلایندگی این واحد تولیدی، تاکید کرد: این مجموعه همواره همکاری نزدیکی با اداره کل حفاظت محیط زیست داشته است و برنامه های کنترل آلایندگی از ۱۰ سال گذشته به طور مداوم اجرایی شد.

کیپور ادامه داد: طبق ارزیابی دانشگاه تهران از آلایندگی واحد فروسیلیس ایران در سمنان، نقش این واحد در آلایندگی شهر سمنان کمتر از یک درصد برآورد شد.

وی با اشاره به فعال بودن ۲ توربین بخش غبارگیر گفت: ۱۹۲۰ کیسه فیلتر در پشت این توربین ها کار غبارگیری را انجام می دهند و در صورت هر گونه اشکال یا پارگی کیسه ها، مسیر آن مسدود و کیسه تعویض می شود.

ارزآوری ۱۰ میلیون یورویی تولیدکننده نمونه سمنان

 

وی به خرید کیسه های بخش غبارگیری فروسیلیس سمنان در گذشته از فرانسه اشاره و اضافه کرد: پس از تحریمها این کیسه ها از کشور چین وارد می شد و اکنون با توانمندی داخلی، سالانه حدود ۴۰۰ فیلتر از سه واحد تولیدی در شیراز و کرج تهیه می شود.

کیپور تاکید کرد: فعالیت بخش غبارگیری فروسیلیس ایران به صورت برخط تحت نظارت و ارزیابی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان قرار دارد.

ارزش اقتصادی، انگیزه‌ای برای غبارگیری

وی به ارزش اقتصادی غبار تولیدی کوره های شرکت فروسیلیس ایران اشاره و عنوان کرد: یکی از انگیزه های رهانکردن غبار تولیدی، ارزش اقتصادی آن است زیرا در صنایع مختلفی مانند سیمان، لوازم آرایشی و کود شیمایی کاربرد دارد.

وی با اشاره به فروش غبار تولیدی به واحدهای تولیدی داخلی، گفت: به زودی فرآوری غبار تولیدی در همین واحد نیز فعال می شود، پس حفظ و مهار غبار برای فروسیلیس ایران ارزش اقتصادی دارد و شهروندان از بابت مراقبت های لازم در این زمینه باید آسوده خاطر باشند.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران بیان کرد که تاکنون ۲ بار دانشگاه تهران و در سه ماه گذشته یک دانشگاه صنعتی درباره وضعیت آلایندگی این کارخانه ارزیابی های علمی دقیق انجام داده اند و تاکنون سند علمی مبنی بر تاثیر فعالیت فروسیلیس بر هوای شهر سمنان به اثبات نرسیده است.

وی با اشاره به فعالیت دائم سنجنده های آلایندگی در بخش غبار این واحد تولیدی، گفت: دوره هایی بوده است که وضعیت آلایندگی هوای شهر سمنان در وضعیت غیرسالم برای گروه های خاص قرار داشته ولی وضعیت آلایندگی غبار شرکت فروسیلیس پاک بوده است.

غبار تولیدی فروسیلیس از نوع بیماری‌زا نیست

وی تاکید کرد: باید برای شهروندان سمنان تبیین شود که آلایندگی شهر سمنان بیشتر به خاطر ریزگردها و خودروها است تا فعالیت واحدهای تولیدی که به شدت از سوی نهادهای ناظر ارزیابی زیست محیطی می شوند.

وی با اشاره به تولید ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن غبار به ازای تولید هر تن فروآلیاز کوره شرکت فروسیلیس ایران در سمنان، گفت : این واحد تولیدی هیگچونه آلایندگی آبی و گازی ندارد، غبار سیلیسی است که آلاینده و بیماری‌زا محسوب می شود، ولی غبار این مجموعه تولیدی حالت بی‌شکل دارد و ۹۹ درصد غبار تولیدی این شرکت از نوع کریستالی و بی‌شکل است.

مدیرعامل فروسیلیس ایران تاکید کرد: این واحد تولیدی، بنا به همکاری دقیق با اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ هیچگونه اخطار زیست محیطی دریافت نکرد و یک مورد اخطار در سال ۱۴۰۱ نیز در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار