معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: هشت سال دفاع مقدس برای مردم و به ویژه جوانان کشورمان مدرسه عالی ایثار، مقاومت و حماسه بود.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 24 September 2022

فرماندار ویژه شاهرود: دفاع مقدس مدرسه عالی ایثار و حماسه بود

به گزارش تابناک سمنان، ابوطالب جلالی روز شنبه در آیین نواختن زنگ مقاومت و ایثار در دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم (ص) افزود: دفاع مقدس در همان سال‌ها تا به امروز و از این به بعد می‌تواند درس بزرگی برای همه جوانان و نسل‌های بعدی باشد و به همین دلیل باید قدر این موقعیت و شرایط کنونی را بدانیم.

وی به اتفاق‌ها و حادثه‌های چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: روزهای گذشته شاهد رفتارها، بی سلیقگی‌ها و شکلی نازیبا در جامعه بودیم که در این خصوص باید از نیروهای انتظامی و امنیتی که تضمین کننده صلح، آرامش و امنیت داخلی هستند، تشکر و قدرانی شود.

فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان باید حادثه‌های گذشته را مرور و مطالعه کنند، ابراز داشت: اشکالی که بر مسوولان وارد است اینکه طی سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، محتوایی محکم و غنی از اتفاق‌های انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن برای آگاهی بیشتر جوانان تهیه نکردند.

وی ادامه داد: باید مطالعه‌های دانش آموزان و دانشجویان در باره شرایط و وضعیت گذشته بیشتر شود تا امروز آگاهانه و هوشمندانه‌تر وارد میدان شوند.

جلالی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار تحصیل علم باید به موضوعات پیرامونی جامعه نیز آگاه باشند، افزود: نظام آموزشی در کنار محتوای آموزشی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد باید موضوع‌های دیگر از جمله اتفاق‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب طی ۴۳ سال گذشته را برای آنان تبیین کند.

وی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی را ضروری دانست و گفت: تعدادی از مناسبت‌ها شاید شکل ملی داشته باشند اما بنیان و ریشه آنها مذهبی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

آیین نواختن زنگ مقاومت و ایثار با شعار تعقل، ایمان، عمل، اخلاق در گام دوم انقلاب با حضور حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه و مسوولان شهرستانی در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی رسول اکرم(ص) شاهرود برگزار شد.

شهرستان ۲۲۰ هزار نفری شاهرود در شرق استان سمنان ۱۲۷ دانش‌آموز و ۲۱ معلم شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار