استاندار سمنان:
استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان جذب شده است، گفت: ۴۰ درصد از این اعتبارات در حوزه کشاورزی بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 01 October 2022

به گزارش تابناک سمنان، سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در یک سال اخیر و در دوران دولت سیزدهم در استان سمنان رخ داده، سفر رئیس جمهور به سمنان بود، تاکید کرد: در این سفر ۸۷۰ میلیارد تومان فقط اعتبارات نقدی عمرانی به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی توانستند به خوبی در زمینه جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور اقدام کنند، افزود: با توجه به اینکه سال مالی امسال شهریورماه بسته شد تا استان‌ها در جذب بتوانند عملکرد بهتری را داشته باشند، خوشبختانه شاهد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر نهم استانی به سمنان توسط دستگاه‌های اجرایی بودیم.

استاندار سمنان با اشاره به اولویت‌های اعتبارات و بودجه عمرانی و اقتصادی استان از محل سفر رئیس جمهور، بیان کرد: بالغ بر ۴۰ درصد از اعتبارات سفر آیت الله رئیسی به استان در حوزه کشاورزی و با هدف افزایش بهره‌وری در این بخش می‌باشد.‌

هاشمی همچنین با بیان اینکه استان سمنان در زمینه ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بوده شامل تسهیلات اشتغال و تولید، عملکرد خوبی را داشته است، گفت: بیش از هشت هزار فقره تسهیلات نیز از سفر رئیس جمهور به خانواده‌های استان پرداخت شده که سقف آنها ۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی در خاتمه و با بیان اینکه افزایش مبلغ و میزان خرید گندم کشاورزان یکی از اقدامات خوب دولت بود، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم سبب شد تا گندم کاران استان محصول تولیدی شأن را به دولت بفرشند و در نتیجه عرضه خارج از شبکه گندم بسیار کاهش یافت مضافاً بر اینکه نیاز استان در زمینه گندم نیز تأمین شده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار