میامی- استاندار سمنان با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش و نقدینگی برای تامین نهاده‌های دامی در اولویت کاری مسئولان استان است، گفت: ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 08 November 2022

به گزارش تابناک سمنان، سید محمد رضا هاشمی درباره سیاست‌های حمایتی از دامداران استان سمنان، بیان کرد: یکی از مشکلات دامداران تأمین علوفه مورد نیاز دام‌ها و نهاده‌های دامی بود که اعتبارات خوبی در این زمینه به صورت تسهیلات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مشکلات دامداران میامی، افزود: در استان ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات موسوم به دامدار کارت برای تأمین نیاز دامداران پرداخت شده که سهم شهرستان تقریباً ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال و سفر رئیس جمهور نیز از جمله دیگر منابعی است که در زمینه تولید و اشتغال در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: استان سمنان رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید و رفع موانع را به خود اختصاص داده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر صورت گرفته در دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در استان سمنان بازدید میدانی و حضور در روستاها و شهرها با مشارکت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات مردم به خصوص موانع تولید است، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در زمره سیاست‌های استان قرار دارد، اشتغال‌زایی روستایی است.

وی با بیان اینکه از تأکیدات ما به خصوص در شهرستان میامی که معدن، مزیت ویژه اقتصادی آن محسوب می‌شود، به کار گیری نیروی بومی روستاها در معادن بومی و نواحی است، تاکید کرد: اگر بخواهیم جمعیت را در روستاها نگه داریم باید زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه گردشگری در روستاها در کنار کار تولیدی و دامپروری و کشاورزی از دیگر تأکیدات است، بیان داشت: بانک‌های عامل استان در حد مقدور نسبت به تأمین تسهیلات مورد نیاز در راستای گردشگری اقدام خواهند کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار