مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان گفت: المان میدان امام خمینی(ره) تغییر خواهد کرد و ساماندهی آن نیز در اولویت کارهای شهری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 10 October 2015
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان گفت: المان میدان امام خمینی(ره) تغییر خواهد کرد و ساماندهی آن نیز در اولویت کارهای شهری قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، وحید علی‌ضمیر امشب در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه جشنواره نقاشی دیواری در همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای شرکت در این جشنواره که تنها سابقه برگزاری در تهران و چند شهر محدود را دارد استقبال گسترده‌ای شد به طوری که از شهرهای دیگری چون کرمان، مشهد مقدس، کاشان و تهران نیز آثار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه داوران این جشنواره هنرمندان برجسته‌ای چون قباد شیوا و فتوت هستند، افزود: پس از فراخوان برگزاری این جشنواره 236 طرح به دبیرخانه ارسال شد و 26 گروه کار خود را در شهر شروع خواهند کرد و در یک هفته 26 نقاشی دیواری اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی همدان با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته آینده اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود، تصریح کرد: در کنار برگزاری این جشنواره بزرگداشت استان قباد شیوا هنرمند گرافیست برجسته کشور که همدانی است برگزار خواهد شد و از طرح‌های برگزیده نیز تقدیر می‌شود.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد در خصوص ساماندهی میدان امام(ره) شهر همدان پرداخت و ادامه داد: متأسفانه با وجود برگزاری جلسات مختلف هیچ کدام از ادارات پای کار نیامدند و نداشتن اعتبار را بهانه کردند.

علی‌ضمیر با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری به دلیل ضرورتی که ساماندهی میدان امام دارد به تنهایی در این عرصه ورود پیدا کرده، خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ اقدامی از سوی میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی این امر صورت نگرفته و به هیچ یک از هفت نامه‌ای که توسط شهرداری به اداره کل میراث فرهنگی ارسال شد، پاسخی داده نشده است.

وی با بیان اینکه حذف مبلمان، کیوسک‌های تلفن، صندوق صدقات، بیلبورد بانک ملی و تابلوی ناهمگون مغازه‌های دور میدان انجام شد، گفت: به طور کلی 300 قطعه تابلوهای ناهمگون مختلف جمع‌آوری و سایبان‌های مناسبی طراحی و اجرا شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با اشاره به اینکه مرمت سطحی که وظیفه میراث فرهنگی بود نیز انجام شد، اظهار کرد: اواسط هفته آینده مبلمان میدان امام(ره) به طور کلی تغییر کرده و طرح‌های جدید اجرا خواهد شد.

وی با بیان آنکه نبود منابع مالی مانع عمده ادامه ساماندهی میدان مرکزی شهر است، افزود: برای ساماندهی میدان مرکزی شهر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

علی‌ضمیر با بیان اینکه اهمیت میدان اصلی شهر به قدری زیاد است که ارزش توقف کارهای دیگر به نفع آن وجود دارد، تصریح کرد: البته سازمان میراث فرهنگی کشور قول اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار را برای اتمام کار داده است.

وی با تأکید بر اینکه المان وسط میدان امام نیز تغییر خواهد کرد، ادامه داد: این المان را در نظر داریم تا به نقطه دیگر شهر منتقل کرده و یک طراحی جدید برای میدان اصلی تدارک ببینیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک کار کارشناسی با مشاور مجرب برای نورپردازی میدان صورت گرفته و طرح آن آماده شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار