رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به روند افزایشی کرونا در دوره جدید، گفت: پنج فرد مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 02 January 2023

به گزارش تابناک سمنان، کامران قدس روز دوشنبه با اشاره به ورود سه زیرسویه جدید کرونا به کشور، به رسانه ها اظهار داشت: در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به صورت مراجعه سرپایی و چه بستری در سمنان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۶ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی استان سمنان تحت درمان هستند، بیان کرد: از این تعداد پنج نفر امروز بستری شدند و از مجموع بستری ها پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

موج جدید کرونا تا سه هفته دیگر

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا و ابلاغ جدید این ستاد به علوم پزشکی استان ها، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سه هفته دیگر شاهد موج جدید شیوع ویروس، یعنی پیک هشتم کرونا باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: توصیه به عموم مردم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون به موقع است. افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته، جهت دریافت واکسن نوبت بعد اقدام کنند.

قدس ابراز داشت: تمام مراکز درمانی آماده پذیرش واکسیناسیون مراجعه کنندگان در سطح استان هستند.

وی با بیان این که ابتلا به زیر سویه جدید شامل علائم عمومی است خاطرنشان کرد: بدن درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع بوده و علائم دستگاه تنفسی تحتانی در این زیر سوی کمتر مشاهده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که نیازی به مراجعه مجزا جهت انجام آزمایش کرونا وجود ندارد، بیان کرد: در زنجیره خدمت کرونا خدماتی از قبیل غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن آزمایش کرونا طبق شیوه نامه ها انجام خواهد شد.

هشت شهرستان استان سمنان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار