مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سه اثر داستانی نویسندگان این خطه در بین برگزیدگان پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد قرار گرفت که بیانگر رشد و درخشش ادبیات داستانی استان در سالهای اخیر است.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 14 January 2023

به گزارش تابناک سمنان، فرشید فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نامزدهای پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «مستندنگاری» و «نقد ادبی» معرفی شدند که آثار سه تن از نویسندگان استان سمنان در بین آنها به چشم می خورد.

وی گفت: کتاب «صور» نوشته حسینعلی جعفری از انتشارات سروش در بخش داستان بلند و رمان، «گورگم و داستان‌های دیگر» نوشته عماد عبادی از انتشارات نظام‌الملک در بخش داستان کوتاه و کتاب «پاییز آمد: خاطرات فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی» نوشته گلستان جعفریان از انتشارات سوره مهر در بخش مستندنگاری از آثاری هستند که از استان سمنان در بین نامزدها پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد ساعت ۱۸ امروز (۲۴ دی) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب در تالار وحدت تهران برگزار و از برگزیدگان این دوره تقدیر می‌شود.

راهیابی نمایشی از سمنان به جشنواره تئاتر فجر کشور پس از ۱۰ سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از راهیابی نمایش «نقطه صفر مرزی» از استان سمنان به جشنواره تئاتر فجر با گذشت بیش از ۱۰ سال خبر داد.

فلاح ابراز داشت: نمایش «نقطه صفر مرزی» به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از شاهرود در جشنواره استان سمنان برتر شد و به جشنواره منطقه ای فجر در مازندران راه یافته بود که در پایان این جشنواره در ردیف نمایش های برگزیده این منطقه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که از استان سمنان نمایشی موفق به راهیابی به جشنواره تئاتر فجر نشده بود، راهیابی این نمایش را به اهالی هنر نمایش این استان و عوامل اجرایی نمایش «نقطه صفر مرزی» تبریک گفت و برای آن در جشنواره فجر آرزوی موفقیت کرد.

جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور از ۱۸ دی با شرکت ۱۸ گروه نمایشی از استان‌های سمنان، تهران، گلستان، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین و گیلان در شهرستان ساری مرکز مازندران به روی صحنه رفت و با معرفی گروه های برتر به کار خود خاتمه داد.

در بخش بازیگران زن این جشنواره نیز جایزه بازیگر برتر این بخش به «زهرا لطفی» برای نمایش «نقطه صفر مرزی» از شاهرود اهدا شد.
پس از ۹ سال وقفه در اجرا و برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر فجر، امسال با تصمیم مسوولان ارشد نمایش و تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره به صورت حضوری و اجرای زنده در چهار منطقه برگزار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار