طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی، چهار شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 14 January 2023

به گزارش تابناک سمنان، در گزارش روز شنبه وزارت بهداشت و در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی نقشه کشور، سرخه همچنان تنها شهرستان استان سمنان است که در وضعیت نارنجی قرار دارد و وضعیت پرخطر محسوب می شود.

شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، و مهدیشهر اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و میامی، گرمسار و آرادان، شهرستان های با وضعیت آبی در استان سمنان محسوب می شوند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: براساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷ به ۱۲ شهر رسید.

به گزارش وبدا، همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۱ به ۱۴۳ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۰ به ۲۹۳ شهر کاهش یافت.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۲۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۲۷۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۳۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

 هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار