معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای رسیدن تعداد مراکز کانون در این استان به 40 مرکز تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 11 October 2015

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای رسیدن تعداد مراکز کانون در این استان به 40 مرکز تا پایان امسال خبر داد.

سیامک حجت الاسلامی به مناسبت هفته ملی کودک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه 35 هزار کودک کرمانشاهی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هستند، گفت: تمامی کودکان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول می توانند عضو کانون شوند.

به گفته حجت الاسلامی در حال حاضر تنها 15 درصد کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری تعداد مراکز ثابت کانون در سطح استان به 40 مرکز خواهد رسید، گفت: تاکنون رسیدن تعداد مراکز کانون به عدد 40 در استان قطعی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت به بهره برداری رسیدن مراکز جدید درصد کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به 25 تا 30 درصد برسد.

حجت الاسلامی سپس تعداد مراکز فعال کانون را در حال حاضر 35 مرکز دانست و گفت: از این تعداد 33 مرکز آن ثابت و یک مرکز سیار و یک مرکز نیز پستی می باشد که کتاب را در اختیار کودکان و نوجوانان علاقمند ساکن روستاها قرار می دهند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: از مجموع 33 مرکز ثابتکانونپرورشی در سطح استان 10 مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.

وی افزود: هر شهرستان استان حداقل یک مرکز دارد، ضمن اینکه برخی از شهرستان ها بیش از یک مرکز دارند.

حجت الاسلامی با اشاره به در نظر گرفته شدن بیش از 40 فعالیت متنوع علمی، فرهنگی، اجتماعی و... در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت کودکان و نوجوانان در این مراکز را مفید ارزیابی کرد و گفت: برنامه های کانون برای کودکان و نوجوانان ویژه هستند و لذا توصیه می شود خانواده ها برای به عضویت درآوردن فرزندانشان در مراکز کانون برنامه ریزی کنند.

وی برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در ایام مختلف سال و به مناسبت های مختلف را از اولویت های مراکز کانون برشمرد و گفت: اجرای ویژه برنامه ها، کلاس ها و سایر برنامه های فرهنگی و هنری از جمله فعالیت های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اعضای آن می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار