مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
به مناسبت هفته ملی کودک و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با حیات وحش استان تعدادی از کودکان شهر ایلام از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 12 October 2015

به مناسبت هفته ملی کودک و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با حیات وحش استان تعدادی از کودکان شهر ایلام از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی بازدید کردند.

به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام روز دوشنبه در حاشیه بازدید جمعی از کودکان ایلامی از موزه حیات وحش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش های زیست محیطی به کودکان در سنین پایین عاملی بازدارنده برای تخریب محیط زیست از سوی بزرگسالان در آینده می شود.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به 19 مهر روز ملی کودک و محیط زیست یادآور شد: نامگذاری یک روز به این عنوان بیانگر لزوم تبیین اهمیت حفظ محیط زیست به کودکان است و این گروه از افراد جامعه از همان کودکی تا بزرگسالی درک درست و صحیحی نسبت به صیانت از محیط زیست شهری و طبیعی خود خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان و نوجوانان گفت: در این کلاس ها موضوعات مختلفی چون عدم شکار حیوانات، پاکیزه نگه داشتن محیط زیست شهری و طبیعی، جلوگیری از ریختن زباله و آشغال در این محیط ها، عدم قطع درختان و مواردی متناسب با حفظ محیط زیست و طبیعت به کودکان آموزش داده می شود.
سلیمان نژاد با تاکید بر آموزش های مختلف، متنوع و جذاب با محوریت فرهنگ سازی زیست محیطی در میان کودکان،از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حفظ محیط زیست و بازدید کودکان از موزه تاریخ طبیعی استان به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست خبر داد.
وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته کودک و نوجوان 15 تا 21 مهر افزود: براساس تصمیم شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک، 19 مهر ماه بعنوان روز کودک، محیط زیست و منابع طبیعی نامگذاری شده است.
وی خاطر نشان کرد: این بازدید با هدف فرهنگ سازی و آشنایی کودکان با مسایل محیط زیست صورت گرفت و توضیحاتی در خصوص اهمیت و نقش حیات وحش و راه های حفاظت از آن توسط کارشناسان به کودکان ارایه شد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار