مراسم روز جهانی کودک صبح دوشنبه با حضور مهدهای سطح شیراز در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 12 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: معاون اجتماعی بهزیستی فارس صبح دوشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: هفته ملی کودک در ایران از ۱۶ تا ۲۱ مهر است که طی آن برنامه‌های متعددی در سطح استان اجرا می‌شود که امروز گردهمایی مهدهای کودک سطح شیراز را داریم.

معصومه فروتن افزود: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره زنده کردن بازی‌های سنتی در مهدهای کودک است تا به دور کردن کودکان از پشت کامپیوتر نشینی و کم‌تحرکی کمک کنیم و علاوه بر آن نکاتی از فرهنگ خود را از طریق این بازی‌ها به کودکان انتقال دهیم که امروز دو مورد از بازی‌های سنتی برای بچه‌ها در این جشنواره انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در سطح فارس ۸۰۱ روستا مهد، ۴۳۱ مهد شهری، ۲۴ مهد دولتی  و سه مهد خودکفا وجود دارد که ۵۲ هزار کودک را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس با اشاره به وجود ۱۵ مهد قرآنی در فارس گفت: درباره ارائه مجوز برای تبدیل مهدها به مهدهای کودک قرآنی هیچ مشکلی نداریم و در چارچوب آئین‌نامه‌های موجود، این مجوزها ارائه می‌شود.

فروتن در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی برای مددکاران ۱۰ استان کشور در شیراز خبر داد و افزود: این دوره از روز شنبه ۱۸ مهر در شیراز آغازشده که به مدت ۱۵ روز و در سه دوره مقطعی ۶ روزه، ۶ روزه  و سه‌روزه برگزار می‌شود و در بین آن‌ها فاصله‌های یک‌هفته‌ای وجود دارد.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارائه پروتکلی برای کاهش طلاق خواند و اظهار کرد: با توجه به سیر افزایشی طلاق، مددکاران درباره این آسیب آموزش‌های لازم را می‌بینند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند.

دریافت لیست کودکان بازمانده از تحصیل از آموزش و پرورش

رئیس بهزیستی شیراز نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران در اشاره به طرح کمک به کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: به دنبال آن هستیم که لیست کودکان بازمانده از تحصیل شهرستان شیراز را در سال تحصیلی جاری از آموزش‌وپرورش دریافت کنیم.

حمید آزرمی ادامه داد: سال گذشته از سوی بهزیستی شیراز ۳۰۰ میلیون تومان به کودکان بازمانده از تحصیل کمک شد تا بتوانند در سال تحصیلی جدید در مدارس حضورداشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ مهدکودک در سطح شیراز، گفت: باوجودآنکه این مهدها حدود ۲۴ هزار کودک را تحت پوشش خود قرار داده‌اند ولی برآورد ما این است که تعداد زیادی از کودکان در شیراز به علل مختلف از نعمت دوره آموزشی پیش‌دبستانی محروم هستند.

رئیس بهزیستی شیراز بابیان اینکه به رغم پیشرفت‌های دنیای امروز آسیب‌های اجتماعی باعث وارد آمدن ضرر و زیان به کودکان شده، بیان کرد: اعتیاد موردی است که باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود که یکی از قربانیان آن کودکان هستند که ممکن است به‌این‌علت از کانون گرم خانواده محروم شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار