معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر پنج کتابخانه سیار به کودکان و نوجوانان محروم در حوزه فرهنگی خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 17 October 2015

ودود علیش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در مناطق مختلف روستایی قصد خدمات‌رسانی داریم اما با توجه به محدودیت منابع اعتباری و امکاناتی که در کانون وجود دارد زمینه مناسب و مطلوب این کار فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه در پارس‌آباد، گرمی و اردبیل این کتابخانه‌های سیار ارائه خدمات می‌کنند، افزود: ما در هفته ملی کودک موفق شدیم پنجمین کتابخانه سیارمان را در منطقه محروم موران افتتاح کنیم و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نیز با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه خودرو زمینه بهتر و مطلوب‌تر این کار فراهم آید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآور شد: هر یک از این کتابخانه‌های سیار به طور میانگین در 20 روستای شهرهای مختلف ارائه خدمات می‌کنند و تلاش جدی بر این است تا زمینه و حرکتی مطلوب و مناسب در بین گروه هدف در روستاها در توزیع کتاب، مطالعه و جمع‌آوری آن شاهد باشیم.

علیش‌پور بیان کرد: مربی کارآزموده کودک و نوجوان همراه با خودروی کتابخانه سیار خواهد بود تا بعد از توزیع و ترغیب کودکان به مطالعه کتاب برای آنها برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله نقادی و نمایش عروسکی اجرا کند.

وی با بیان اینکه ما در مناطق محروم و روستایی به شدت نیازمند توسعه این برنامه و راه‌اندازی مراکز سیار کتابخوانی و فرهنگی هستیم، ادامه داد: قطعا بستر این کار با تامین خودرو و منابع بیشتر فراهم خواهد آمد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از دهیاران و اعضای شوراهای روستا و دیگر متولیان حوزه فرهنگی خواست تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در اجرای این برنامه‌ها یاری کنند.

علیش‌پور در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: قطعا با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهد شد زمینه حرکت درست و اصولی فراهم آمده و در این زمینه شاهد یک اقدام مثبت و سازنده در فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار