آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی:
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام ارزش‌های انسانی و بشری در واقعه عاشورا نهفته است و عاشورا بهترین وسیله برای هدایت انسان‌ها است.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 19 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی هیئت وکانون خادم الرضا(ع)، آیت‌الله سید محمود‌ هاشمی‌شاهرودی در دیدار با حسین سیب سرخی از مداحان کشوری و همچنین جمعی از مسئولان هیئت خادم الرضا(ع) با بیان اینکه دشمنان امروز روی مسائل عاشورا و اهل بیت(ع) تمرکز بسیار زیادی انجام داده‌اند، اظهار کرد: آنها عاشورا را سیبل توطئه‌های خود قرار داده‌اند زیرا واقعه عاشورا افشاکننده حرکت ظالمانه و مستکبرانه مخالفان خداوند است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) نماد حق‌طلبی و شهادت‌طلبی است، بیان کرد: امام حسین(ع) برای نفی نظام سلطه و عدالت‌طلبی قیام کرد و در این راستا واقعه عاشورا در تاریخ ماندگار شده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری در جهان اسلام، تصریح کرد: تکفیری‌ها از زمان عثمانی‌ها فعالیت کرده و در همان زمان نیز شیعیان لبنانی را تکفیر می‌کردند.

وی با بیان اینکه ما باید تمام ابعاد قیام عاشورا را برای مردم بازگو کنیم، اظهار کرد: ما نباید فقط به بعد حزن انگیز و عاطفی واقعه عاشورا تکیه کنیم بلکه باید ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قیام امام حسین(ع) برای مردم بازگو شود.

هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) امروز محور حرکت تمام آزادی‌خواهان منطقه و جهان است، بیان کرد: امروز آزادمردان و مسلمانان با الهام گرفتن از قیام عاشورا توانسته‌اند در برابر ظلم و نظام سلطه ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه درس‌های عاشورا می‌تواند منشأ بیداری جهان اسلام شود، افزود: متاسفانه برخی از علمای وهابی در شبکه‌های ماهواره‌ای شبهه‌افکنی می‌کنند که در روایات آمده است نباید برای مرده‌های خود ضجه و مویه کنیم، ما باید به اینها پاسخ دهیم که ضه زدن در این روایات برای مردگان است ولی ما برای امام حسین(ع) به این دلیل ضجه می‌زنیم که در راه اسلام و حق‌طلبی شهید شدند و برای این امام همام باید ضجه زد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه منبری‌ها و مداحان ما باید سعی کنند در اشعار و سخنرانی‌های خود درس‌های عاشورا را برای مردم بیان کنند، یادآور شد: تمام ارزش‌های انسانی و بشری در واقعه عاشورا نهفته است و عاشورا بهترین وسیله برای هدایت انسان‌ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار