حجت الاسلام صادقی واعظ:
این سخنران مذهبی گفت: در اسلام نسبت به داشتن ظاهری آراسته سفارش بسیار زیادی شده است ولی این ظاهر باید اسلامی باشد و برگرفته از مدهای غربی نباشد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 20 October 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در شب ششم ماه محرم در جمع عزاداران این هیأت، با اشاره به اینکه همه یاران امام حسین(ع) از همان ابتدا حسینی نبودند و با این امام همام همراه نبودند، بیان کرد: برخی از یاران این  امام همام در مکه، برخی در مدینه و برخی نیز در کربلا به امام حسین(ع) ملحق شدند و در کنار ایشان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عاملی که یاران امام حسین(ع)  را برجسته کرد و در مسیر حق قرار داد و حسینی کرد، داشتن قلب سلیم و اثرپذیر بوده است، افزود: در قرآن آمده است که تمام سرمایه های دنیوی در قیامت کارایی ندارد و آنچه در روز قیامت به فریاد ما خواهد رسید قلب اثرپذیر بوده است که انسان را در راه حق قرار خواهد داد.

این سخنران مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیأتی بودن و مسلمان بودن با ظاهر آراسته منافاتی ندارد، بیان کرد: در اسلام و قرآن نسبت به آراسته بودن سفارش بسیاری شده است و اهل بیت(ع) همیشه با ظاهری آراسته در بین مردم حاضر می شدند.

وی با بیان اینکه البته ما باید ظاهری داشته باشیم که اسلامی باشد و نباید از مدهای بیگانه که شبکه های ماهواره ای ترویج می دهند، استفاده کنیم، افزود: عقلانیت حکم می کند که ما ظاهری داشته باشیم که آبرویمان در جامعه نیز حفظ شود.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه ما در انجام گناهان خداوند را فراموش می کنیم، اظهار کرد: ما باید همیشه خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم و با یاد کردن از مرگ و با قلبی خاشع با خداوند ارتباط برقرار کنیم.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع)، هرشب از ساعت 20:30 با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ و مداحی حسین سیب سرخی و یاسین شیخ زاده در مجموعه ورزشی حیدریان قم برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار