از این پس متقاضیان ثبت محدوده اکتشافی می توانند قبل از ارائه درخواست با مراجعه به سایت http://cadastre.mimt.gov.ir از آزاد بودن محل مورد تقاضا اطمینان یابند.
کد خبر: ۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۵ 09 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، معاون امور معادن و صنایع معدنی این سازمان با بیان این مطلب گفت:محدوده های معدنی استان فارس در سامانه تبدیل عکس های هوایی از اراضی کشاورزی به صورت نقشه (کاداستر) ثبت شد و پس از بروز رسانی، این اطلاعات در اینترنت قابل دسترسی می شود تا فرایند ثبت محدوده های جدید به سهولت صورت گیرد.

در این گزارش به زمان دسترسی همگان به اطلاعات بر روی این پایگاه اینترنتی اشاره نشده است.

علیرضا جوکاری افزود: این سامانه به گونه ای طراحی شده است که متقاضیان می توانند تا قبل از اتمام طرح ساماندهی محدوده های معدنی، محدوده های مورد نظر خود برای فعالیت معدنی را پس از اعلام محدوده آزاد از سوی کارشناس مربوطه به صورت اینترنتی ثبت کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود:ازاین پس همه اقدامات کارشناسان این سازمان در فرآیندهای صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری از طریق سامانه کاداستر معادن صورت می گیرد.

جوکاری اظهار کرد: جذب سرمایه به سمت بخش معدن، ایجاد گردش کار روان و قابل اطمینان برای ثبت محدوده، ایجاد اعتماد و اطمینان در نقل و انتقالات محدوده های معدنی، یکسان کردن روال انجام کار در سراسر استان فارس و کشور و برقراری عدالت در ارائه اطلاعات معدنی به متقاضیان از جمله اهداف این طرح است

وی اظهار کرد: علاوه بر این اطلاعات، سامانه اطلاعات تکمیلی دیگری همچون ژئوفیزیک، ژئوشیمی و زمین شناسی اراضی موجود و همچنین اطلاعات راه های ارتباطی و رودها را که می توانند برای متقاضی مفید باشند برای کمک به کاربر در زمینه شناخت منطقه مورد نظر و با هدف انجام اکتشاف در اختیار وی قرار می دهد.

او گفت: این سامانه تمام اطلاعات را به صورت تصویری و بانمایی مناسب، ساده و زیبا در محیط اینترنت در اختیار کاربر قرار داده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با اجرای طرح کاداستر معادن ، در وقت متقاضیان بخش معدن نیز صرفه جویی می شود و دقت در ثبت محدوده های معدنی به لحاظ جغرافیایی با استفاده از فناوری روز افزایش می یابد.

جوکاری بیان کرد: کارایی پایین، زمان بر بودن، طولانی بودن زمان استعلام گیری، مشکلات ثبت برای متقاضیان، مشکلات رفت و آمد متقاضیان، طولانی بودن روال ثبت، ناکافی بودن دانش متقاضیان از قوانین ثبت، دسترسی پایین به اطلاعات و نیاز به حضور فیزیکی در سازمان از معایب سیستم های گذشته ثبت محدوده های معدنی بود.

کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر، نگهداری و مدیریت می شوند.

از کاداستر برای تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک (تثبیت املاک) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفکیک، تجمیع و رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی استفاده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار