معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه فضای مجازی یکی از رقبای جدی کتاب و کتابخوانی است، گفت: باید با برنامه ریزی این رقیب را رفیق کتاب و کتابخوانی کرد.
کد خبر: ۱۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 14 November 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه فضای مجازی یکی از رقبای جدی کتاب و کتابخوانی است، گفت: باید با برنامه ریزی این رقیب را رفیق کتاب و کتابخوانی کرد.  

دکتر هدایت حاتمی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که امروز(23 آبان)در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد، از فضای مجازی به عنوان یکی از رقبای جدی کتاب و کتابخوانی در جامعه یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و سوق دادن افراد به سوی مطالعه مفید می توان از فضای مجازی برای توسعه کتاب و کتاب خوانی استفاده کرد.

حاتمی از گشت و گذارهای بی هدف در فضای مجازی به عنوان یکی از آفات مهم فضای مجازی یاد و ابراز امیدواری کرد با فرهنگ سازی درست شرایطی فراهم شود تا این رقیب به رفیق و یاری برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه سپس یکی از برنامه های جدی استان را توجه به فضای مجازی دانست و گفت: فضای مجازی در صورت استفاده درست دستاوردهای خیلی خوبی خواهد داشت، تا آنجا که می توان توسعه جامعه را در گروی استفاده درست از فضای مجازی دانست.

وی سپس با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگی، انسان را موجودی کمال گرا دانست که رسیدن به کمال او جز با درنوردیدن مرزهای جدید امکان پذیر نیست و گفت: جز با مطالعه نمی توان به دریچه های جدید دست یافت.

حاتمی  هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کار یک بخش یا گروه نیست، بلکه کاری فرا بخشی است که همکاری و مشارکت تمامی بخش ها را می طلبد.

وی سپس با اشاره به متوقف بودن ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه، برنامه ریزی برای تکمیل این پروژه را از اولویت های استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: سال آینده ادامه روند ساخت این کتابخانه به صورت جدی دنبال شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان با حجم زیادی از انتظارات و تعداد زیادی از پروژه های کلنگ خورده مواجه هستیم، گفت: در استان با انباشت زیادی از عقب افتادگی ها مواجه ایم و تعداد زیادی پروژه کلنگ زنی شده داریم که باید تمرکز خود را روی اجرایی کردن این پروژه ها بگذاریم.

وی در ادامه توسعه فرهنگ را از ملزومات جامعه برشمرد و گفت: رسانه ها، نشریات و فضای مجازی باید برای توسعه فرهنگی جامعه برنامه ریزی کنند.

علیرضا شایق مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، بر لزوم برنامه ریزی در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهیمت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه از سنین کودکی گفت: به یک برنامه جامع برای توسعه فرهنگ مطالعه نیاز است.

در  این مراسم که از فعالان حوزه کتاب استان تقدیر شد، از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه نیز به عنوان خبرنگار برتر حوزه کتاب استان تقدیر شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار