ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز فرمان لغو ممنوعیت فروش تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم به ایران را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 23 November 2015
رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که به موجب آن ممنوعیت صادرات تجهیزات مربوط به غنی‌سازی اورانیوم و موضوعات هسته‌ای لغو می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز فرمان لغو ممنوعیت فروش تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم به ایران را صادر کرد.

افکارخبر به نقل از خبرگزاری فارس نوشت: بنا بر اعلام دولت روسیه، این اقدام در راستای اجرای توافق تهران و مسکو برای مبادله اورانیوم غنی‌شده با اورانیوم طبیعی صورت گرفته است.

در بخشی از این سند آمده است که ممنوعیت صادرات مواد، اقلام و تجهیزات دیگر بر «صادرات اورانیوم غنی‌شده از جمهوری اسلامی ایران، اعمال نمی‌شود.»

علاوه بر این، رئیس‌جمهور روسیه در فرمان خود اجازه صدور فناوری‌های لازم برای مدرن‌سازی رآکتور اراک و اصلاح سایت فردو را صادر کرده است.

براساس توافق وین (برجام) ایران و ۱+۵ توافق کردند که تهران مازاد اورانیوم غنی شده را به خارج از کشور صادر کرده یا به فروش برساند.

در همین راستا «سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کنند هسته‌ای ماه گذشته (آبان ماه) درباره اسناد تبادل سوخت گفت: مقدمات لازم را سازمان انرژی اتمی انجام داده و قراردادهای لازم با طرف خارجی بسته شده است. هم قرارداد خرید کیک زرد و هم قرارداد فروش اورانیوم غنی شده هر دو آماده است و مقدمات آن انجام شده، نحوه حمل و نقل و نحوه حل و فصل مسائل مالی همه اینها مشخص شده است.

پوتین امروز (دوشنبه) با هدف شرکت در کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شد و قرار است با «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای» رهبر ایران و «حسن روحانی» رئیس‌جمهود کشورمان دیدار کند./پ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار