مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ساخت سریال زندگی شاعر پرآوازه و نامدار مازندرانی کشورنیما یوشیج در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 02 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، احد جاودانی در ششمین همایش ملی شب نشان نیما در نوشهر اظهار داشت: با پی گیری ها و هماهنگی های جدی صورت گرفته با صدا و سیما در آینده نزدیک شاهد ساخت سریال زندگی شاعر نامدار مازندرانی کشور نیما یوشیج هستیم.

وی با توجه به حضور خسرو معصومی در این همایش از وی خواست به عنوان یک کارگردان مازندرانی مطرح در کشور ساخت سریال نیما یوشیج از شعرای برجسته و پرآوازه کشور را برعهده بگیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هنر را زبان مشترک تمامی ملل جهان بر شمرد و گفت: باید از این ظرفیت برای انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی بهره لازم را برد و در این راستا نیز باید بیش از پیش به هنرمندان و آثارشان به ویژه نیما یوشیج توجه کرد.


خسرو معصومی، کارگردان توانمند مازندرانی نیز در این همایش ملی اظهار داشت: با توجه به ان که در آستانه 60 سالگی هستم ولی علاقه خاصی به ساخت فیلمی از این هنرمند برجسته مازندران و کشور دارم و در این زمینه تمامی سعی خود را بکار می گیرم تا یک اثر هنری در خورشان این هنرمند نامدار و جامعه هنری و مردم هنردوست کشور را به نمایش بگذارم.


مدیر موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج در این همایش سینمای مدرن را مدیون نیما دانست و افزود: نیما در حوزه های مختلف هنری از جمله شعر، ادبیات، هنر، موسیقی، سینما، مطبوعات و تئاتر به بیان مفاهیم نو پرداخت و سینمای مدرن، مدیون نیما یوشیج است.


میثم زندی، هدف بنیاد مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج را معرفی اندیشه و تفکر نیما عنوان کرد و اظهار داشت: در تمام سیاست گذاری های فرهنگی و هنری این بنیاد اشاعه تفکر نیمای مدنظر است به ویژه خصلت نوخواهی و به روز بودن که باید از آن حمایت لازم صورت گیرد.

منصور علی اصغری شاعر معاصر نیز در این همایش با اشاره به اهمیت زبان مادری گفت: امروز باید از به فراموشی رفتن و نابودی زبان تبری که دغدغه نیما یوشیج نیز بود با تلاش و سعی مردم مازندران جلوگیری کرد.


در ششمین همایش ملی شب نشان نیما از هنرمندانی چون شهرام ناظری، آناهیتا همتی، رویا تیموریان، مسعود رایگان و خسرو معصومی، محمد عموجوادی، محمدرضا عموجوادی، جلال محمدی، ایرج سام دلیری، کامبیز میرزایی و شجاع الدین شهابی تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار