کد خبر: ۱۵۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 04 January 2016
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اعدام آیت الله نمر به عنوان فردی که جرمی را مرتکب نشد، ابراز تأسف کرد و این اقدام عربستان سعودی ناقض قوانین بین المللی حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اعدام های گسترده در عربستان به ویژه اعدام آیت الله نمر ابراز تأسف کرد.

«زید رعد حسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد  امروز از ۴۷ اعدام روز گذشته عربستان سعودی مخصوصاً اعدام آیت الله نمر ابراز تأسف کرد و اینگونه اقدامات آل سعود را تهدیدی برای قوانین بین المللی حقوق بشر دانست.

زید رعد حسین در این باره با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعدام شیخ نمر که جرمی را مرتکب نشده، محکوم است. این اقدام نقض قوانین بین المللی حقوق بشر است.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» نیز در میان آنها قرار دارد.

دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

سازمان های متعدد حقوق بشری از جمله عفو بین الملل نیز در بیانیه های جداگانه ای اقدام آل سعود در اعدام آیت الله نمر را محکوم و از عربستان در ارتکاب این جنایت به شدت انتقاد کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار