معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان گفت: ۹ ماهه امسال ۴۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال زکات توسط مؤدیان استان پرداخت شده است که میزان جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۱۶۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 12 January 2016

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان گفت: ۹ ماهه امسال ۴۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال زکات توسط مؤدیان استان پرداخت شده است که میزان جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش تسنیم ، جعفر چهره‌قانی با بیان اینکه فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 43 میلیارد و 495 میلیون ریال زکات توسط مؤدیان استان همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 86 میلیارد و 450 میلیون ریال زکات در استان همدان جمع‌آوری شد، افزود: 60 درصد از زکات جمع آوری شده به فقرا تعلق می‌گیرد و مابقی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان بیان کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در امسال، 31 میلیارد و 335 میلیون ریال سهم زکات پروژه بوده است که برای ساخت حسینه‌ها و مساجد و تکایا هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و 986 میلیون ریال نیز از زکات واجب جمع‌آوری شده به عنوان سهم محرومان در زمینه‌های کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان زیر پوشش امداد، پرداخت کمک معیشتی به مددجویان و تهیه جهیزیه و مسکن مددجوئی صرف شده است.

چهره‌خانی با بیان اینکه امسال 7 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات فطریه در استان همدان جمع‌آوری شد، عنوان کرد: مسئولیت توزیع زکات فطریه در بین محرومان و نیازمندان منطقه برعهده هیئت امنای مساجد گذاشته شد.

وی همچنین از دریافت 2 میلیارد و 453 میلیون ریال زکات مستحبی خبر داد و افزود: از عایدات زکات بیشتر برای رسیدگی به امور محرومان توجه شده است و همچنین در راستای تبلیغات برای پرداخت زکات در جامعه نیز اقدامات مؤثری انجام شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به برنامه افزایش مراکز نیکوکاری اظهار داشت: 23 مرکز نیکوکاری در مساجد استان همدان راه‌اندازی شده است که برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری برای تأمین نیازهای مردم محروم استان همدان مشارکت دارند.

وی با اشاره به وجود با اشاره به وجود بیش از 256 هزار مشترک صندوق صدقات در مغازه‌ها، اماکن عمومی، معابر و منازل شهروندان سطح استان همدان بیان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در قالب صدقات با یک تقسیم‌بندی مدون در زمینه‌های خرید و تعمیر مسکن، کمک‌های موردی، خدمات تحصیلی، درمان، جهیزیه برای مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

چهره‌قانی با اشاره به ضرورت گسترش مشارکتهای مردمی گفت: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم نیکوکار بتوانیم نیازهای خانواده‌های محروم را از طریق توسعه حامیان و طرح اکرام ایتام و محسنین برطرف کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار