به عبارتی هر یک از شهروندان و مدیران نظرآباد در سال گذشته به طور میانگین حدود 4 هزار و 700 تومان صدقه داده اند. حال با تقسیم نتیجه فوق بر تعداد روزهای سال در می یابیم که مردم نظرآباد در سال 93 روزانه اندکی بیش از 12 تومان به محرومان و نیازمندان از طریق صندوق صدقات کمک کرده اند.
کد خبر: ۱۶۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 13 January 2016
به گزارش تابناک – البرز: تابناک در تاریخ بیست و سوم فروردین سال جاری با انتشار گزارشی نوشت: "مجید امیریان مدیر کمیته امداد شهرستان نظرآباد در اظهاراتی که پرتال رسمی اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز منتشر کرده، گفته است: نظرآبادي های خیر 7 ميليارد ريال صدقه پرداخت نمودند.

وی افزود: مبالغ واريزي از 22 هزار و 667 صندوق، شامل 21 هزار و 603 صندوق كوچك ، 877 صندوق بزرگ و 187 صندوق متوسط در مجتمع هاي مسكوني، تجاري و اداري نصب شده و در معابر پر رفت و آمد، جمع آوري شده است.
در خبر فوق اعلام نشده که این مبلغ طی چه مدت پرداخت و جمع آوری گردیده، اما با توجه به اینکه خبر دیگر پرتال کمیته امداد استان البرز مربوط به پرداخت 2 میلیارد ریال صدقه از سوی مردم اشتهارد طی یک سال است، می‌توان حدس زد که رقم فوق در یک سال و توسط مسئولان ارشد و میانی، مدیران ادارات دولتی و کارکنان این دستگاه‌ها، تجار، صنعتگران، کشاورزان و به طور کلی مردم نظرآباد پرداخت شده است.
با ضرب و تقسیم آمار ارائه شده از سوی مدیر کمیته امداد نظرآباد می‌توان به نتایج جالبی دست یافت.
اگر مبلغ 700 میلیون تومان ذکر شده را بر کل صندوق‌های صدقات این شهرستان یعنی 22 هزار و 667 صندوق تقسیم کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سالانه در هر صندوق صدقه فعال در شهرستان نظرآباد تنها حدود 31 هزار تومان صدقه جمع‌‌آوری شده است.

اگر این مبلغ را هم بر تعداد روزهای سال یعنی عدد 365 تقسیم کنیم، در می یابیم که در هر صندوق صدقه فعال شهرستان نظرآباد، روزانه کمتر از 85 تومان صدقه جمع‌آوری شده است.
جمعیت شهرستان نظرآباد، براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰، ۱۴۱۱۶۰ نفر اعلام شد.
با توجه به نرخ رشد جمعیت، نظرآباد در حال حاضر حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
حال اگر مبلغ 700 میلیون تومان را بر جمعیت این شهرستان تقسیم کنیم، عدد 4666 به دست می آید.
به عبارتی هر یک از شهروندان و مدیران نظرآباد در سال گذشته به طور میانگین حدود 4 هزار و 700 تومان صدقه داده اند.
حال با تقسیم نتیجه فوق بر تعداد روزهای سال در می یابیم که مردم نظرآباد در سال 93 روزانه اندکی بیش از 12 تومان به محرومان و نیازمندان از طریق صندوق صدقات کمک کرده اند."
حال پس از حدود 10 ماه مجددا مجید امیریان مدیر کمیته امداد شهرستان نظرآباد آماری جدید ارائه کرده و که نشان از کاهش پرداخت صدقه از سوی مردم این شهرستان دارد.
در این گزارش آماری که پرتال رسمی اداره کمیته امداد استان البرز منتشر کرده، به نقل از امیریان آمده است: مردم خیر و نیکوکار شهرستان طی نه ماهه سال جاری مبلغ 600 میلیون تومان صدقه به نیازمندان پرداخت کردند.
لازم به توضیح است، شماره حساب 0219244230006 نزد بانک ملی بنام کمیته امداد نظرآباد جهت واریز کمک های نقدی خیرین در این شهرستان اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار