بهره برداری از خط جدید انتقال گاز به مجتمع پتروشیمی شیراز و فرآیند تزریق گاز و اتصال نهایی آن به خط لوله چهارم سراسری با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۶۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 24 January 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز امروز گفت : اتصال این خط لوله در 2 نقطه و در قالب عملیات برشکاری، جوشکاری، تغییر آرایش قبلی و تعمیرات مورد نیاز با هدف بالا بردن ضریب ایمنی انجام شده است.
حمید خدری افزود: نصب یک شیر جدید در مسیر کنار گذر؛ همچنین یک عدد شیر بلودان در ایستگاه ابتدای خط از جمله فعالیتهای انجام شده در این فرآیند بود.

وی گفت: عملیات تزریق گاز پس از مطالعه کامل ابعاد فنی، ایمنی و زیست محیطی با تخلیه ضایعات درون خط و تزریق گاز طبق دستور العمل های شرکت ملی گاز ایران طی سه مرحله با استفاده از تجارب متخصصان منطقه و تخلیه حداقل ممکن گاز انجام شده است.

وی افزود: این خط لوله علاوه بر گازرسانی به یکی از صنایع مهم استان، در پایدار کردن گازرسانی به تعدادی از شهرستان های شمال استان فارس نیز نقش خواهد داشت.

مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: همزمان با تزریق گاز و بهره برداری از این خط، راه اندازی 2 تاسیسات اندازه گیری گاز، پنج ایستگاه شیر خودکار بین راهی، تاسیسات توپک رانی و کنترل خوردگی نیز انجام می شود.

مرکز بهره برداری خطوط لوله شیراز در منطقه پنج عملیات انتقال گازگازرسانی به صنایع بزرگ استان از جمله مجتمع پتروشیمی شیراز، شرکت پالایش نفت شیراز، نیروگاه سیکل ترکیبی شیراز و کازرون، نیروگاه گازی شیراز، کارخانه های سیمان و همچنین شهرکهای صنعتی و کلان شهر شیراز را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار