مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه امسال خیران و نیکوکاران ۲۱۳ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند، گفت: ۹ هزار و ۸۶۴ نفر از مددجویان کمیته امداد استان همدان خودکفا شدند.
کد خبر: ۱۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 27 January 2016

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه امسال خیران و نیکوکاران ۲۱۳ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند، گفت: ۹ هزار و ۸۶۴ نفر از مددجویان کمیته امداد استان همدان خودکفا شدند.

به گزارش تسنیم ، علیرضا ابراهیمی در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان همدان اظهار داشت: شکوفایی استعدادها، خوداتکائی، جلب اعتماد عمومی، توانمندسازی و کمک به معیشت و اقتصاد مددجویان و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با ارائه آموزش‌های فرهنگی و مهارتی و حمایتی زمینه اشتغال و کارآفرینی را برای مددجویان فراهم میکنیم و همچنین جوانان مددجویی که مستعد اشتغال هستند شناسایی و مهارت‌های لازم به آنها داده میشود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی بیش از 32 هزار زنان سرپرست خانواده زیر پوشش در اولویت قرار دارد، گفت: اجرای طرح‌های اشتغال‌ سبب شده است که 49 درصد خانواده‌ها از توان اقتصادی بالایی برخوردار شوند و روحیه نشاط و خودباوری در بین خانواده مددجویان ایجاد شود.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان طرح‌های اشتغالزایی با 30 میلیون تومان سرمایه اجرا می‌شود و پشتیبانی فنی از مددجویان کارآفرین به عمل می‌آید.

ابراهیمی با بیان اینکه 49 درصد از مشاغل خانگی ایجاد شده سهم کمیته امداد بوده است، عنوان کرد: امسال 10 هزار و 479 نفر از مددجویان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریافت کردند و 582 نفر نیز به مراکز کاریابی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون زمینه اشتغال برای 70 هزار نفر از مددجویان استان همدان فراهم شده است، افزود: امسال یک‌هزار و 276 نفر از مددجویان تسهیلات بانکی به میزان 123 میلیارد ریال دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: 10 هزار و 200 نفر از خانواده‌های تحت حمایت امداد استان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند به طوری که امسال 7.5 میلیارد تومان حق بیمه مددجویان به حساب تأمین اجتماعی واریز شد.

وی با اشاره به خودکفایی 9 هزار و 864 نفر از مددجویان کمیته امداد استان همدان در ظرف 3 سال اخیر تصریح کرد: امسال 2 هزار و 28 نفر از مددجویان با ایجاد زمینه اشتغال به خودکفایی رسیدند و از چرخه حمایتی امداد خارج شدند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مددجویان روستایی فاقد مسکن سال آینده خانه‌دار می‌شوند، اظهار داشت: به مددجویان روستایی 29 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به منظور ساخت، تعمیر و مقاوم‌سازی مسکن پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 54 خانوار روستایی زیر پوشش این نهاد هستند، افزود: امسال و تا پایان سال آینده 1000 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و تحویل مددجویان داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: 40 درصد اعتبارات مورد نیاز کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود در این راستا در 9 ماهه امسال خیران و نیکوکاران استان همدان 213 میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند.

وی با اشاره به وجود 251 هزار و 981 مورد مشترک صندوق صدقات در سطح استان همدان بیان کرد: ضریب نفوذ صندوق‌های صدقات در سطح استان 52 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

ابراهیمی با بیان اینکه 23 مرکز نیکوکاری در مساجد استان همدان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: به دنبال توسعه شبکه‌های نیکوکاری هستیم چرا که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران در این مراکز توسط هیئت‌های امنای مساجد بین محرومان و خانواده نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 450 نوع عروش منتظر تأمین هزینه هستند، افزود: 5 هزار و 200 فرزند غیریتیم که والدین آنها از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند، نیازمند حامییابی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار