در هر گوشه اي از اين شهر خبري است؛
تابناك اصفهان: چندي پيش رئیس جمهور در همایش «اجرای برجام» تأكيد كرد كه بزرگ‌ترين مشكل كشور در حال حاضر ركود است و اين موضوع اقتصاد و شرايط كشور را از رونق انداخته است؛ دامنه اين مشكل بسياري از فعاليت‌هاي مختلف را در شهرها و استان‌هاي كشور در برگرفته و سبب ايجاد مشكلات فراواني در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد و عمراني شده و پروژه‌هاي نيمه تمام بسياري را باقی گذاشته است.
کد خبر: ۱۷۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 30 January 2016

به گزارش تابناك اصفهان،چندي پيش رئیس جمهور در همایش «اجرای برجام» تأكيد كرد كه بزرگ‌ترين مشكل كشور در حال حاضر ركود است و اين موضوع اقتصاد و شرايط كشور را از رونق انداخته است؛ دامنه اين مشكل بسياري از فعاليت‌هاي مختلف را در شهرها و استان‌هاي كشور در برگرفته و سبب ايجاد مشكلات فراواني در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد و عمراني شده و پروژه‌هاي نيمه تمام بسياري را باقی گذاشته است.

با اين وجود اما اگر اين روزها در اصفهان قدمي بزنيد متوجه اين موضوع مي‌شويد كه با وجود همه مشكلات اقتصادي كشور و ركود حاكم بر جامعه، موتور محركه فعاليت‌هاي عمراني و خدماتي در اصفهان خاموش نشده و پروژه‌هاي بسياري در گوشه‌گوشه شهر با وجود وضعيت نامناسب اقتصادي و رکود حاکم، در حال اجراست.

اما براي تشريح بهتر اين موضوع به 6 پروژه بزرگ و شاخص شهرداري اصفهان كه در حال اجراست اشاره‌ای کوتاه می‌شود

تقاطع غیرهمسطح 25 آبان

تقاطع غیرهمسطح میدان 25 آبان یکی از پروژه‌های شاخص سال 94 شهرداری اصفهان است که طبق قرارداد قرار بود تا خردادماه 95 به اتمام برسد اما بنا به دستور شهردار اصفهان و حرکت‌های جهادی با فعالیت شبانه‌روزی مقرر شده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شمع‌های پروژه ایجاد شده، فونداسیون‌ها و دیواره‌ها احداث و ستون‌های آن نیز آماده شده و 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اين پروژه به منظور کاهش بار ترافیکی مناطق ۷ و ۸ آماده شده و در كاهش ترافيك ميدان 25 آبان موثر است.

تقاطع غيرهمسطح اشكاوند

اين پروژه به منظور اجراي مسيرهاي ويژه ترافيكي براي هدايت خودروهاايجاد شده و در كاهش ترافيك منطقه اشكاوند اهميت دارد و یکی از تقاطع‌های مهم حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به حساب مي‌آيد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح اشکاوند که 36 درصد پیشرفت کار داشته در مسير رينگ چهارم ترافيكي قرار دارد و دسترسي به مجموعه مركز همايش‌هاي بين‌المللي را آسان مي‌كند و با توجه به قرار داشتن آن در مسير مركز همايش‌هاي بين‌المللي احداث شده است.

هزینه‌های اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح اشکاوند 15 میلیارد تومان است.

مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌اي (سالن اجلاس)

سالن همایش‌های امام خامنه‌ای يكي از بی‌نظیرترین و زیباترین سالن‌های برگزاری همایش‌ها در خاورمیانه به حساب مي‌آيد؛ اين سالن داراي پروژه‌هاي مختلف بوده و تاكنون 60 درصد پیشرفت کار داشته است.

ساخت اين سالن يكي از فعاليت‌هاي فاخر اصفهان است كه مي‌تواند در آينده و پس از بهره‌برداري، سرمايه‌هاي بسياري را براي شهر جذب كند؛ به گفته معاون عمران شهری شهرداري اصفهان، سالن اصلي اين پروژه تا پايان سال 96 به اتمام مي‌رسد.

مجموعه پل‌ها و میدان استقلال

يكي از مباحث مهم هر شهر، ورودي‌هاي آن شهر است كه از همين رو شهرداري اصفهان اقدام به احداث پروژه ميدان استقلال كرده كه به عنوان يكي از ورودي‌هاي اصلي اصفهان به حساب مي‌آيد.

اين پروژه که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته يكي از اولويت‌هاي اصلي شهرداري به حساب مي‌آيد و میدان بزرگی با تقاطع‌های غیرهمسطح همزمان با پروژه میدان ورودی شهر در قسمت شمال اصفهان ساخته می‌شود.

قرارداد این پروژه 24 ماهه بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا نیمه نخست سال آینده تقاطع‌های میدان استقلال و بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر به اتمام می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ايستگاه‌هاي قطار شهري

پس از افتتاح فاز نخست خط يك مترو اصفهان، اين پروژه با جديت هر چه تمام‌تر و در سه شیفت کاری در حال پيگيري و ساخت‌وساز است و مقرر شده تا پايان سال 96 خط يك مترو اصفهان به صورت كامل به بهره‌برداري برسد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.

محل جديد نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان

محل جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در زمینی به مساحت 47 هکتار و با استفاده از تجربیات نمایشگاه‌های بزرگ دنیا در شرق اصفهان احداث می‌شود. پیش‌بینی شده در دو سال آینده مرحله نخست ساخت نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان که 20 هزار متر‌مربع فضای مسقف دارد، با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

گام نخست احداث محل جدید، با اعتبار 30 میلیارد تومان حداکثر یک سال زمان می‌برد و تاکنون محلی که تملک و دیوارکشی شده در حدود 45 هکتار است اما این متراژ تا 150 هکتار نیز قابل توسعه است.

گفتني است كه این پروژه در چهار گام اصلی طراحی شده که در گام نخست سه سالن پنج هزار متری در نظر گرفته شده است.

با توجه به اين شرايط به خوبي مي‌توان گفت كه هر چند فضاي ركود بدنه فعاليت‌هاي عمراني و اقتصادي كشور را فلج كرده اما شهرداري اصفهان با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مختلف مانند قراردادهاي غير نقدي و جذب سرمايه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی، اين ركود را مديريت كرده و فضاي پوياي خدماتي و عمراني با سبد پروژه‌اي متنوع را ايجاد كرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار