رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۶۳۸ طرح و پروژه عمرانی در پایتخت با اعتبار ۱۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۷۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 06 February 2016
نعمت الله ترکی از افتتاح ۶۳۸ طرح و پروژه در استان تهران به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این طرح ها بالغ بر ۱۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که مهمترین آن در بخش های مختلف عمران، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی ورزشی است.

 ترکی با بیان اینکه سرانه بخش ورزشی استان تهران نسبت به استان های دیگر پایین تر است، افزود: پروژه های درحال اجرا کمک بزرگی به این بخش خواهد بود؛ این مهم را در برنامه ۵ سال آینده استان (۹۹-۹۵) به عنوان اولویت منظور خواهیم کرد.

جنوب و جنوب شرقی پایتخت قطب کشاورزی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در بخش کشاورزی سعی کرده ایم به صورت بخشی عمل کنیم و حوزه هایی که قابلیت کشاورزی دارند را به عنوان قطب کشاورزی استان برنامه ریزی کرده ایم. بنابراین جنوب و جنوب شرقی استان قابلیت مناسبی دارد و در قالب قطب کشاورزی، تامین منابع آب شرب و کشاورزی در دستور کار خواهد بود.

علت تعلیق ۳ماهه خط لوله گازجاجرود به امام زاده هاشم

معاون اقتصادی استاندار تهران درباره علت تعلیق ۳ ماه خط لوله گاز (جاجرود به امامزاده هاشم ۴۷ کیلومتر)گفت: این طرح ملی بود و مطالعات آن انجام شد، شرکت گاز استان با کارگروهی در استان تشکیل جلسه خواهد داد و این مسئله پیگیری می شود.

ترکی افزود: علت تعلیق این طرح اعتراض منابع طبیعی آن ناحیه بود، چراکه طرح بزرگی است و قطعا آثار تخریبی آن در محیط زیست باید درنظر گرفته شده و با کمترین آسیب رسانی اجرایی شود. مجموعه هماهنگی بین دستگاهی باید انجام شود و کارگروه استانی و فرمانداری باید جلسه ای برگزار کنند تا اسرع وقت به این مهم هم رسیدگی شود.

معاون استاندار تهران درباره اینکه گفته می شود اجرای طرح ملی در این ناحیه از سوی قانون بلامانع است، اظهار داشت: همه جا بلامانع نیست و برخی مناطق حفاظت شده است و محیط زیست باید مجوز دهد.اگر بررسی کارشناسی برای طرحی انجام شود قطعا راهکاری هم پیدا خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار