به گزارش تابناک سمنان،فوتبال ساحلی سمنان به‌عنوان یکی از مراکز مهم این ورزش در کشور این روزها به دنبال ساحل آرامش است.
کد خبر: ۱۹۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 02 March 2016

فرصت نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ساحلی از سوی دپارتمان فوتبال ساحلی کشور تا روز سه‌شنبه، هجدهم اسفندماه تمدید شد و این آخرین فرصت برای تیم‌هایی است که هنوز برای حضور در لیگ برتر سال آینده تکلیف خود را روشن نکرده‌اند.

یکی از این تیم‌ها، پارس کران سمنان است که در مسابقات این فصل لیگ دسته اول با درخشش بازیکنانی جوان و جویای‌نام و با وجود مشکلات ریز و درشت توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و به لیگ برتر راه‌ یابد.

البته افتخار این حضور پیش از این نیز در استان سمنان کسب شده بود و این حضور با درخشش صنایع طلایی در فوتبال ساحلی کشور آغاز شد و بعد از آن، تیم‌هایی نظیر هف سمنان نیز در این مسابقات حاضر شدند.

در میان صاحب‌نام‌های فوتبال ساحلی کشور هم سمنان برای خود نامی دست و پا کرد؛ از مربی زحمتکش فوتبال سمنان، مرتضی دهرویه گرفته که سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ساحلی را در مقطعی در کارنامه خود دارد تا محمد رهگشا، داور ارزشمند شاهرودی که در لیگ برتر فوتبال ساحلی قضاوت می‌کند.

البته این‌ها سوای بازیکنانی است که طی این سال‌ها در فوتبال ساحلی سمنان رشد کرده و به سطوح مختلف ملی و بین‌المللی معرفی شده‌اند.

مهران مرشدی‌زاده با پیراهن شماره 7 تیم ملی در کنار محمدعلی صادقی، علی حامدی و ... ملی‌پوشان فوتبال ساحلی استان سمنان را تشکیل می‌دهند؛ به این جمع، محمد خوش‌اقبال و عده‌ای دیگر را نیز به‌عنوان بازیکنان صاحب‌نام فوتبال ساحلی استان باید اضافه کرد.

این ‌همه سابقه درخشان و کارنامه غرورآمیز برای استانی است که نه ساحل دارد، نه دریا و دریاچه و نه حتی رودخانه بزرگی که به توان در بستر و حاشیه آن بتوان شرایطی مشابه سواحل مرطوب و نرم دریا را تجربه کرد.

این شهر کویری تنها آفتاب سوزان دارد و حرارت و خشکی کویر؛ اما مملو از استعدادهای ناب برای درخشش در عرصه این ورزش مفرح است.

این روزها همچون سالیان اخیر حال و روز فوتبال ساحلی استان سمنان نیز مانند فوتبال وخیم و حال و روز بیماری بوده که نفس‌هایش به شماره افتاده است.

سهمیه استان سمنان این چند سال دائم دست به دست شده و بین عاشقان و دل‌سوختگان این ورزش در چرخش است؛ یک روز خبر از زمامداری یک شرکت خصوصی، فردا مؤسسه‌ای دولتی و زمانی دیگر یک مرکز دانشگاهی بر نماینده فوتبال ساحلی استان به گوش می‌رسد. اخباری که باعث شده تا این تیم در سالیان اخیر در میان تیم‌های لیگ ‌برتر و لیگ دسته اول فوتبال ساحلی در رفت‌وآمد باشد.

در این میان، نقش هیأت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان؛ اما درخشان‌تر و جالب توجه‌تر از همه مدعیان است.

هیأت فوتبال استان سمنان به‌عنوان متولی اول فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان استان از آن بالاتر به‌عنوان متولی ورزش استان، نقشی کلیدی در تیره‌روزی‌های فوتبال ساحلی بر عهده داشته‌اند.

هر چند تیم‌داری بر عهده هیچ‌کدام از این ارگان‌ها نیست و نهادها تنها نقش نظارتی بر ورزش قهرمانی را دارا هستند؛ اما با این حال، شنیده‌ها همواره حاکی از آن است که به ویژه هیأت فوتبال استان سعی در فروش این امتیاز و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان سعی در نگه‌ داشتن امتیاز در استان به‌عنوان یک مدعی ورزش داشتند.

به هر شکل و با تمام این تفاسیر، قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ساحلی در راه است و مثل همیشه نماینده سمنان که از سال گذشته به یکی از بازیکنان و مربیان سمنانی واگذار شده، این روزها سخت به دنبال یافتن اسپانسر برای حضور در مسابقات است.

مسئول روابط عمومی هیأت فوتبال استان سمنان از نامشخص بودن وضع این تیم سخن می‌گوید و اینکه با بررسی انجام شده در کمیته فوتبال ساحلی به رقم بین 100 تا 200 میلیون تومان هزینه شرکت در مسابقات دست پیدا کردیم که بدون شک از عهده پرداخت یک شخص حقیقی عاشق ورزش خارج است.

پس بهترین راه چاره برای از دست نرفتن این سرمایه، فروش و واگذاری آن است؛ در استان که مشتری ندارد، پس به ناچار باید به سراغ غریبه‌ها رفت.

این راهکاری است که هیأت فوتبال استان سمنان پیش روی مالک باشگاه گذاشته است؛ البته تصمیم‌گیری با خود اوست و در این بین، هیأت فوتبال در نقش مشاور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

البته این راهکار پیش از این، یعنی دو سال قبل نیز پیشنهاد شده بود؛ زمانی که تیم هنوز در لیگ برتر بود و اسپانسری برای سرپرستی و مدیریت تیم وجود نداشت، نیز هیأت فوتبال استان سمنان با تلاش بسیار مشتری دست به نقدی از دیار مردان آذری‌زبان برای واگذاری تیم دست و پا کرده بود.

هر چند در آن زمان، زمزمه‌هایی از حضور دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و شهرداری برای سکان‌داری این تیم نیز شنیده می‌شد؛ با این حال، به ناگاه دستی از غیب رسید و سکان تیم به هف واگذار شد؛ اما نتیجه به سقوط تیم به دسته اول ختم شد.

سال گذشته یک تجربه موفق در تیم‌داری نوین در سمنان مجدد تکرار شد؛ تیم برای بار دیگر صاحب‌امتیازی خصوصی آن هم از نوع شخصی پیدا کرد.

محمد خوش‌اقبال، از بازیکنان و مربیان فوتبال و فوتبال ساحلی پا پیش گذاشت و امتیاز سرگردان تیم را از هیأت فوتبال استان ابتیاع کرد؛ اقدامی که چند سال گذشته نیز انجام گرفته بود.

این مدیریت جواب داد و تیم با تلاش بازیکنانی جوان گمنام اما جویای نام با هزار مشکل و دردسر توانست خوش بدرخشد و راه لیگ برتر را در پیش بگیرد.

امروز اما باز هم مشکل از نو خود را به رخ ورزش استان کشیده و تیم باز هم در ورطه بلاتکلیفی غوطه‌ور است.

باید منتظر بود و دید آیا این بار مشاوران تیم لیگ برتری پارس کران موفق به فروش امتیاز این تیم سمنانی می‌شوند یا مجدد در آخرین لحظات اتفاق دیگری رخ خواهد داد و سرنوشت تازه‌ای برای این سهمیه نگون‌بخت ورزش استان رقم خواهد خورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار