رئیس کمیته امداد امام خمینی دامغان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان،رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان با بیان اینکه این نهاد 170 کودک بی‌سرپرست را حمایت می‌کند، گفت: درآمد حوزه مشارکت شبکه‌های نیکوکاری در این شهرستان طی 11 ماه امسال، 34 میلیارد و 920 میلیون ریال بود.
کد خبر: ۱۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 05 March 2016

محمد قوسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان دامغان اظهار کرد: 14 اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی است و 23 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل کمیته امداد را به‌عنوان دومین نهاد انقلابی صادر کردند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان، یک‌هزار و 711 خانوار با جمعیتی معادل 3 هزار و 155 نفر را زیرپوشش خود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان افزود: از این تعداد افراد، یک‌هزار و 312 خانوار معادل 2 هزار و 507 نفر از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

قوسی گفت: مبلغ مستمری برای خانوادهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در 11 ماه سال، 8 میلیارد و 613 میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در این 11 ماه، 138 اشتغال به ویژه در حوزه مشاغل خانگی با هزینه معادل 15 میلیارد و 69 میلیون ریال در شهرستان دامغان ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان افزود: این نهاد، 170 کودک بی‌سرپرست را به کمک یک‌هزار و 191 حامی و خیر حمایت می‌کند که جمع کمک‌های حامیان به ایتام معادل 3 میلیارد و 124 میلیون ریال با سرانه ماهانه 262 هزار ریال بوده است.

قوسی بیان کرد: در طرح محسنین تعداد 232 نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان هستند که جمع کمک‌های حامیان 748 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در طرح شفا، تعداد 68 نفر از بیماران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان هستند و مبلغ 415 میلیون ریال از محل حامیان به بیماران کمک شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری گفت: به مدت سه روز، جشن نیکوکاری در مدارس و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نماز جمعه برگزار شد.

قوسی گفت: سه پایگاه ثابت شهری و سه پایگاه سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شهرهای امیرآباد، کلاته و دیباج برپا شد.

وی در زمینه حمایت از مسکن خانواده‌های زیرپوشش نیز گفت: امسال پنج مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش خریداری شد و همچنین در راستای حمایت از خانه‌دار شدن مددجویان، برای مسکن‌ شهری 200 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض برای خرید مسکن پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان افزود: اکثر خانواده‌های زیرپوشش در روستاها صاحب مسکن شده‌اند و در سال آینده جشن خانه‌دار شدن مددجویان زیرپوشش را در روستاها برگزار خواهیم کرد.

قوسی اضافه کرد: امسال عید به یک‌هزار و 700 خانوار زیرپوشش نفری یک‌میلیون ریال عیدی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان دامغان، هفت شبکه نیکوکاری فعالیت می‌کند و این شبکه‌ها مدت دو سال است که شکل گرفت و مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال عیدی از طریق این شبکه‌ها به افراد نیازمند پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان تصریح کرد: درآمد حوزه مشارکت شبکه‌ها در 11 ماه امسال، 34 میلیارد و 920 میلیون ریال بوده است.

قوسی افزود: در 11 ماه امسال، 117 مورد جهیزیه به مبلغ 2 میلیارد و 182 میلیون ریال به خانواده‌های زیرپوشش و افراد نیازمند تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: تعداد 17 هزار و 335 صندوق صدقات شامل صندوق‌های خانگی و معابر در سطح شهرستان دامغان وجود دارد که جمع کل صدقات جمع‌آوری شده از این صندوق‌ها در 11 ماه امسال 7 میلیارد و 773 میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دامغان گفت: تمام این مبالغ در داخل شهرستان در بخش‌های مختلف برحسب نیاز مددجویان هزینه و حقوق تمام کارکنان توسط دولت پرداخت می‌شود و هیچ مبلغی از محل صندوق‌ها صرف هزینه‌های جاری کارکنان کمیته امداد نخواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار