از حاکمیت عقلانیت در مجلس دهم تا دوگانه عارف-لاریجانی
به گزارش تابناک سمنان،نماینده منتخب شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه معتقد است در مجلس دهم، شاهد حاکمیت عقلانیت خواهیم بود.
کد خبر: ۱۹۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 15 March 2016

دکتر احمد همتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین اولویت من فرهنگ است، اظهار کرد: برخلاف اینکه مهمترین مشکل امروز جامعه مشکل اشتغال ،معیشت و معضلات اقتصادی است اما اولویت نخست من در چهار سال پیش‌رو مسائل فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی، تصریح کرد: تا مادامی که مشکلات فرهنگی حل نشود نباید انتظار داشته باشیم که دیگر مشکلات کشور مرتفع شود چرا که اساس همه کارها، فرهنگ است.

منتخب اصلاح‌طلب مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه لازمه رسیدن به توسعه پایدار را رفع مشکلات حوزه فرهنگ ارزیابی و اضافه کرد: باید فرهنگ اصیل اسلامی را در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم.

همتی، اعتدال توأم با ثبات را نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: لازمه رسیدن به توسعه پایدار توجه به اعتدال است و برای تحقق این مهم نیازمند ایجاد ثبات در همه ابعاد و از جمله در بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مهمتر از همه ثبات در بعد فرهنگی هستیم.

این نماینده مجلس دهم، ادامه داد: از همین رو هر طرح و برنامه‌ای که به هر نحو ممکن به این فرآیند ایجاد ثبات آسیبی وارد کند، برای جامعه ما و از جمله برای استان ما مضر است و لذا باید در مقابل آن ایستاد.

باید همه راه‌هایی که منجر به بی‌ثباتی می‌شود، گرفته شود

وی با بیان اینکه باید همه راه‌هایی که منجر به بی‌ثباتی می‌شود، گرفته شود، گفت: با توجه به این مهم، یکی از مهمترین سیاست‌های ما باید مقابله در برابر هر عامل و یا کنشی باشد که منجر به این عدم ثبات شود چرا که اگر این مشکل مرتفع شود خود به خود مشکلات حوزه اشتغال، بیکاری، و...نیز مرتفع خواهد شد.

کاندیدای مورد حمایت لیست امید در سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه باید تعقل را جایگزین احساسات کنیم، افزود: به‌نظر می‌رسد مجلس دهم، مجلسی است که این اتفاق مهم در آن خواهد افتاد و در آن شاهد حاکمیت تعقل و عقلانیت خواهیم بود.

همتی با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند تقویت احزاب و تشکل‌های مردم‌نهاد هستیم، بیان کرد: در همین راستا به‌شدت بر استفاده از نهادهای مدنی، احزاب سیاسی، n.g.oها و تشکل‌های مردم‌نهاد، سازمان‌های سیاسی و... تاکید و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت انجام کار کارشناسی در همه طرح‌ها بر لزوم بهره‌گیری از احزاب و تشکل‌های مردمی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه و مدیریت را باید از نهادهایی از این دست بخواهیم نه اینکه تنها در برهه‌ای مانند انتخابات از این نهادها استفاده کنیم و بعد همه چیز را به فراموشی بسپاریم.

طرح"چهار راه طلایی"

نماینده منتخب شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه به برخی برنامه‌های منطقه‌ای خود در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به لزوم توسعه کریدور شمال جنوب و غرب به شرق در استان سمنان، در این بخش طرح"چهار راه طلایی" را دنبال خواهیم کرد.

وی با اذعان به اینکه استان سمنان از موقعیت جغرافیایی بسیار ممتازی برخوردار است، تصریح کرد: استان سمنان از شمال به دریای خزر و استان‌های شمالی، از غرب به پایتخت ، از شرق به خراسان و مشهد که سالانه 20 میلیون زائر از محورهای استان سمنان به این شهر مقدس سفر می‌کنند، متصل است. همچنین استان سمنان با استان‌های مهمی نظیر اصفهان و یزد همسایه است و همه این‌ها استان سمنان را به یک چهارراه طلایی بدل کرده است.

زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در سمنان فراهم است

وی با بیان اینکه استان سمنان هفتمین استان پهناور ایران است، افزود: همه این ویژگی‌ها در کنار ظرفیت بالای استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و ....زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این استان فراهم کرده است.

نماینده منتخب شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه سمنان از پتانسیل بالایی برای توسعه برخوردار است، گفت: البته موانع و مشکلات مختلفی نیز بر سر راه توسعه در استان سمنان قرار دارد که کمبود منابع آبی از مهمترین آنها است که در صورت تحقق انتقال آب دریای خزر به استان که در مراحل پایانی مطالعاتی است این مشکل نیز قابل رفع است.

رسانه‌ها به سلامت جامعه کمک می‌کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس هم در بعد قانونگذاری و هم در بعد نظارت، رفتاری عقلانی خواهد داشت، تصریح کرد: قانونگذاری در این مجلس باید کارشناسانه و علمی باشد و نظارت در آن نیز باید توأام با عقلانیت باشد و برخورد با عوامل تخلف باید بدون کوچکترین اغماضی صورت گیرد.

دکتر همتی، با اشاره به ضرورت توجه به رسانه‌ها و توجه به بعد نظارتی آنها،گفت: هر موجی که در جامعه ایجاد می‌شود توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد لذا باید رسانه‌ها از آزادی عمل برخوردار باشند. ضمن اینکه رعایت چارچوب‌های قانونی برای همه اقشار جامعه و از جمله فعالان رسانه‌ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به سلامت جامعه کمک می‌کنند، گفت: اگر رانت‌خواری، رشوه و باندبازی و ... بد است باید اجازه دهیم که این بدی و نازیبایی‌ها که زیبنده جامعه اسلامی ما نیز نیست در رسانه‌ها آزادانه مطرح شود.

همتی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما در حوزه فرهنگ است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در این بخش می‌توانند کمک بسیاری کمک کنند لذا باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

حرف آخر را قانون می‌زند

منتخب مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در پاسخ به پرسشی در خصوص مرز سیاسی بین شهرستان‌های این استان و گمانه‌زنی در خصوص افزایش شمار شهرستان‌های این استان، گفت: در همه این موارد حرف آخر را قانون می‌زند و خوشبختانه جامعه ما به حدی از عقلانیت رسیده که دیگر حرف فراقانونی در آن خریداری ندارد.

اتفاق‌نظر چهار نماینده استان سمنان بر سر تعامل بین نمایندگان

وی با اذعان به اینکه همه منتخبین مردم استان سمنان در مجلس دهم توجه خاصی به تعامل و همکاری دارند به نشست اخیر منتخبین این استان اشاره و تصریح کرد: در این نشست همگی تاکید داشتند که دغدغه‌ها و مطالبات ملی در صدر مطالبه همگی ما باشد و بعد از آن دغدغه‌های استانی و در رتبه سوم دغدغه‌های شهرستانی را دنبال کنیم لذا به نظر می‌رسد که اگر این مهم در عمل هم اتفاق بیفتد، تعامل و همکاری خوبی بین چهار نماینده استان سمنان در مجلس دهم باشد.

برجام برآیند دیدگاه‌های نظام است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم،از برجام به عنوان برآیند دیدگاه‌های نظام یاد کرد و گفت: برجام ، تصمیم و برآیند دیدگاه‌های مسئولان ارشد نظام است و خوشبختانه تاکنون نیز جواب داده و بسیاری از تنش‌های داخلی و بین‌المللی نیز از طریق آن مرتفع شده است.

دکتر همتی با اظهار رضایت از افزایش 48 درصدی بودجه استان سمنان در سال 95،گفت: با توجه به این افزایش چشمگیر اعتبارات استان باید مدیریت درستی در سطح استان صورت گیرد که بهره‌وری‌ها نیز در استان افزایش بیابد.

وی ادامه داد: اگر همه دست به دست هم دهند در شرایط پسابرجام فرصت‌های خوبی به دست آمده و می‌توان کشور را از این رکودی که چندسالی است با آن مواجه بوده ، خارج کرد.

این نماینده اصلاح‌لب مجلس دهم با بیان اینکه باید از همه نیروها استفاده شود، افزود: باید فارغ از خط و مرزهای سیاسی همه در جهت رشد و پیشرفت استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: نتایج خوبی که در انتخابات هفتم اسفندماه برای ملت بزرگ ایران رقم خورد نتیجه رهبری‌ها و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و خصوصا در نامگذاری سال 94بوده چرا که اگر این همدلی و هم‌زبانی نبود این پیروزی بزرگ به این سادگی نصیب ملت ایران نمی‌شد.

عضویت احتمالی منتخب مردم سمنان در کمیسیون بهداشت مجلس دهم

همتی در پاسخ به پرسشی در خصوص عضویت احتمالی وی در کمیسیون‌های مجلس دهم، اظهار کرد: اگر چه همه این‌ها باید در زمان مناسب مطرح شود اما به هر حال من به سه گزینه فکر کرده‌ام. ضمن اینکه با توجه به تخصص من در حوزه پزشکی اولویت نخست من عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان است.

ریاست مجلس دهم و دوگانه عارف-لاریجانی

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ریاست مجلس و مطرح بودن دکتر عارف و علی لاریجانی برای ریاست بر مجلس دهم،گفت: هنوز برای طرح چنین پرسش‌هایی زود است لذا باید مسائل را با توجه به شرایط آن زمان تجزیه و تحلیل کرد .

کاندیدای مورد حمایت لیست امید در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم،با بیان اینکه ممکن است این بزرگان با هم هماهنگ نیز باشند، تصریح کرد: بی‌تردید همه و از جمله این گزینه‌های مطرح ؛ مصالح کشور را در نظر می‌گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار