باحضور مسئولان؛
به گزارش تابناک سمنان،آئین معارفه فرمانده یگان حفاظت فیزیکی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان باحضور فرمانده نیروی انتظامی استان و تنی چند از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 17 March 2016
در این مراسم که شامگاه چهارشنبه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد، سرهنگ محمدرضا افضلی طی حکمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی و از تلاش رجبعلی سلیمی فرمانده سابق این یگان قدردانی شد.

یگان حفاظت میراث فرهنگی اهمیت ویژه ای دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این مراسم، گفت: یگان حفاظت از آثار تاریخی قدرتمند، مانع تطاول و دست اندازی به میراث تاریخی و فرهنگی می شود و این اهمیت یگان حفاظت را نشان می دهد.

حسین خواجه بیدختی با تاکید بر اینکه یگان حفاظت از آثار تاریخی یکی از مهم ترین حوزه های کاری این اداره کل است، بیان داشت: خوشبختانه این یگان در سال های اخیر وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: یگان حفاظت به دلیل فراهم آوردن شرایط حفاظت از میراث فرهنگی و ماندگار کشور ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای در مجموعه میراث فرهنگی برخودار است که با تلاش شبانه روزی عزیزان در این یگان، امیدواریم در طول نوروز آتی نیز شاهد هیچگونه تخریب و تعرضی به میراث فرهنگی استان سمنان نباشیم.

اقدامات ایجابی حفاظت میراث فرهنگی تقویت خواهند

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان نیز در این آئین ضمن تشریح برنامه های خود در این سمت و با تاکید بر اینکه صیانت، احیا و بهره برداری خردمندانه از آثار تاریخی باید صورت گیرد، گفت: اقدامات سلبی به تنهایی بازدارندگی کافی را برای حفظ میراث فرهنگی ندارند لذا اقدامات ایجابی نیز مانند تشویق مردم و فرهنگ سازی، از این پس در برنامه این یگان تقویت خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا افضلی از افزایش اقدامات پنهان مانند جمع آوری اخبار و گزارش های مردمی، استفاده از حفاظت الکترونیک، نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق و پایش تصویری دوربین های مدار بسته، استقرار و حضور مستمر گشت و فرهنگ سازی، جذب و مشارکت سمن ها و اجرای طرح های ملی و منطقه ایدر پیشگیری از دست اندازی به آثار تاریخی را از جمله برنامه های خود معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود، بیشترین حفاری های غیرمجاز در سمنان در شاهرود و کمترین تعداد در سرخه و آرادان انجام شده است، افزود: ۳۵ مورد حفاری غیرمجاز در ۱۱ ماهه سال جاری در استان صورت گرفته که این میزان حفاری های غیرمجاز در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک مورد افزایش یافته است.

افضلی ضمن بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون ۱۰۱ مورد تعرض به آثار تاریخی استان سمنان صورت گرفته است، گفت: باید اقدامات جدی تری در این زمینه انجام شود
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار