استاندار همدان با بیان اینکه با بیان اینکه سرمایه‌گذاریها در همدان یک بار مصرف نباشد، گفت: توسعه انبوه‌سازی در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 19 March 2016

استاندار همدان با بیان اینکه با بیان اینکه سرمایه‌گذاریها در همدان یک بار مصرف نباشد، گفت: توسعه انبوه‌سازی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش تسنیم ، محمدناصر نیک در همایش شهرداران استان همدان اظهار داشت: امسال به لحاظ بودجه و اعتبار برای کشور به‌ویژه برای شهرداریها و شهرداران سال سختی بود چون وضع خزانه امسال به گونه‌ای است که امروز به‌دنبال جذب اعتبارات جاری برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای 91 و 92 دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت فروخته می‌شد که هر بشکه 130 دلار ارزش داشت، افزود: اما فروش نفت امسال کمتر از یک میلیون بشکه با قیمت 30 دلار فروخته می‌شد که قبل از برجام وارد کردن پول به دشواری بود.

نیک بخت با بیان اینکه وارد کردن کالا به ازای نفت فروخته شده نیز با محدودیت انجام می‌شد، گفت: اگر به دنبال دور زدن تحریمها و وارد کردن کالا بودیم 30 میلیارد دلار به کشور هزینه‌های اضافی تحمیل می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت درآمدهای خود را به خوبی هزینه می‌کرد، گفت: دولت پول کسب شده از محل فروش نفت را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص داد که 270 میلیارد تومان برای استان همدان در این مدت اختصاص پیدا کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت با وجود مشکلات بسیار تصمیم گرفت تا تحریمها را با پشتیبانی مردم و حمایتهای رهبری کنار بزند، گفت: این اقدام انجام شد و امروز دنیا به جایی رسیده که برای سرمایه‌گذاری در ایران صف کشیده‌اند و باید شرایط ایران را نیز بپذیریند و به‌گونه‌ای نیست که ایران مصرف‌کننده صرف باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سیاستهای اقتصاد مقامتی گفت: باید پایه‌ها و اساس اقتصاد کشور را به گونه‌ای محکم باید در نظر گرفت که تحریمها و سیاستهای فشار کشورهای دنیا سبب ایجاد مشکل نشود.

نیک بخت با اعلام اینکه امیدواریم شاهد توفیقات اقتصادی در سال آینده باشیم، تصریح کرد: کشور باید به رشد هشت درصدی دست پیدا کند که اگر محقق نشود نمی‌تواند به رتبه نخست در منطقه در افق 1404 دست یابد.

استاندار همدان بیان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد به 900 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و 50 میلیارد دلار سرمایهگذاری ارزی دارد که این سرمایه‌گذاری ظیفه دولت نبوده و باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اگر همراهی و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران صورت نگیرد به طور قطع ورودی در این زمینه نخواهند داشت، عنوان کرد: شهرداریها باید همراهی و تعامل مناسب داشته باشند تا سرمایه‌گذار مُبلغ برای دیگر سرمایه‌گذاران باشد.

نیک بخت با بیان اینکه رکود ساخت و ساز از معضلات اساسی برای شهرداریها و کشور محسوب می‌شود، گفت: ساخت و ساز 270 شغل را دربر می‌گیرد که قبل از برجام با رکود جدی مواجه بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداریها برای جذب سرمایه‌گذاران زمینه را فراهم کنند، اظهار داشت: باید به گونه‌ای شهرداری‌ها عمل کنند که سرمایه‌گذاران جذب شوند ولی سرمایه‌گذاری‌ها در استان همدان نباید یک بار مصرف نشود.

نیک بخت با اشاره به اینکه شهرداری همدان در زمینه جذب سرمایه‌گذار اقدامات مناسبی داشته است، بیان کرد: اقدامات خوبی از سوی شهرداری همدان انجام شد ولی در برخی طرحهای سرمایه‌گذاری با ایجاد مانع مواجه شدیم که باید اصلاح شود.

وی با اعلام اینکه سال 95 می‌توان بهترین سال برای سرمایه‌گذاری و رونق این بخش باشد، گفت: اما رونق سرمایه‌گذاری در استان همدان نیازمند تعامل و همکاریهای گسترده شهرداری‌هاست.

استاندار همدان از توسعه ساخت و ساز و انبوه‌سازی در سال آینده خبر داد و گفت: ساختمان رکود بسیار سختی را داشت که برای ایجاد اشتغال و رونق درآمدها سال آینده با افزایش ساخت و ساز مواجه خواهیم بود ولی نیاز است تا شهرداریها امتیازاتی را برای سرمایه‌گذاران در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه باید بین انبوه‌سازان و ساخت و سازهای معمولی تفاوت وجود داشته باشد، گفت: باید امتیازاتی را برای این سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم تا بتوان توسعه ساخت و ساز را عملیاتی کنیم.

نیک بخت با اشاره به اینکه نظام مهندسی از اهمیت برخوردار است ولی باید رونق ساخت و ساز نیز در دستورکار قرار گیرد، عنوان کرد: شهرداریها و دولت توان سرمایه‌گذاری ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

استاندار همدان بیان کرد: دو شهر ایران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شده که لالجین به عنوان شهر سفال معرفی شده است و این جایگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، رسیدن به این جایگاه‌ها نیازمند نقش‌آفرینی شهرداریهاست.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگران بیشتری نسبت به سالهای قبل وارد استان همدان می‌شوند، گفت: شهرداران تلاش کنند میزبان خوبی برای گردشگران باشند و شهرها را تمیز و پاکیزه نگه دارند و ورودی شهرها را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه گردشگران نوروزی مُبلغ گردشگران تابستانی خواهند بود، اظهار داشت: حق همدان این است که مقصد نخست گردشگری کشور باشد ولی نیاز است تا شهرداریها همت جدی در این زمینه داشته باشند.

استاندار همدان با تاکید بر سلامت کارکنان شهرداریهای استان عنوان کرد: همه بشر در معرض آسیب و اشکال هستند و همه می‌توانند آسیب‌پذیر باشند به همین دلیل نظارتها بر عملکرد کارکنان افزایش یابد تا مشکلی در عملکرد و ماموریتهای شهرداریها ایجاد نشود چون شهرداری در معرض دید و ارزیابی هستند.

وی با بیان اینکه همه از شهرداریها انتظارت بالایی دارند که همین امر کار را دشوار کرده است، اظهار داشت: انتظار ما از شهرداریها این است که سرمایه‌گذار جذب کرده و اجازه ندهند سرمایه‌گذاری از استان خارج شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار