منتخب مردم دامغان در مجلس دهم مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان،منتخب مردم دامغان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این شهر از سفر ریاست جمهوری بی بهره ماند، گفت: متاسفانه هیچ پروژه قابل افتتاحی در سفر هیئت دولت نداشتیم.
کد خبر: ۲۱۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 24 April 2016

ابوالفضل حسن بیگی ضمن بیان اینکه دامغان نسبت به دیگر شهرستان ها پروژه خوببرای افتتاح توسط هیئت وزیران نداشت، بیان کرد: این شهرستان از حضور معاونان رئیس جمهور و وزراء بی بهره بود و مردم دامغان تنها میزبان وزیر اطلاعات دولت یازدهم بودند و ایشان نیز برای ابلاغ سلام رئیس جمهور و دیدار عمومی به این شهرستان سفر داشتن و این درحالی است که پیش از سفر رئیس جمهور و هئیت دولت به استان، بنده و دیگر نمایندگان منتخب مردم استان در مجلس دهم در جلسات متعدد مشکلات مردم را به سمع و نظر مسئولان رساندیم.

وی افزود: شهرستان دامغان عقب افتادگی های فراوان دارد و باید برای برون رفت از این عقب افتادگی ها چاره اندیشی کرد هرچند برای سفر روحانی به استان سمنان، مطالبات مردم شهرستان دامغان با امضاء مشترک امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و بنده با تهیه ۱۷۲ پروژه و پیش بینی یک هزارو ۲۰۰میلیون تومان اعتبار و در قالب یک نامه تقدیمرئیس جمهور و دولت شده است.

عقب ماندگی صددروازه مشهود است

منتخب مردم دامغان در مجلس آینده، با بیان اینکه عقب ماندگی این شهرستان مشهود است، گفت: باید در این باره چاره ای جدی اندیشید بنده پیگیر درخواست ها و مطالبات مردم منطقه بوده و هستم و در جریان فعالیت های انتخاباتی خود دو دفترچه بزرگ از مطالبات مردمی را ثبت و ضبط کرده ام اما با روند کنونی مشکلات رفع نخواهند شد.

حسن بیگی درباره راه حل رفع مشکلات مردم دامغان، توضیح داد: برای پیگیری هرچه بهتر مشکلات مردم در مجلس دهم یکی از برنامه های ما ایجاد پارلمان محلی استکه در زیر مجموعه آن۲۰کمیسیون تخصصی با شرکت افراد نخبه و صاحب نظر که متشکل از اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، ورزشکاران، مهندسان، بازاریان و اصناف، دانشجویان، پزشکان حضور داشته باشند هرچند امروز این کمیسیون در دامغان فعال است اما مشکلات باید جدی تر پیگیری شوند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلاتی که در دامغان نیازمند رفع آن هستیم، چیست، افزود: بیمارستان ۱۶۰تختخوابی ولایت دامغان از برکات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این شهرستان در سال ۸۵ بوده که معظم له آنرا به این مردم هدیه کردند ولی متاسفانه همه به دنبال جای دادن نام خود در کنار این مجموعه هستند و کسی به فکر مردم و اجرای اوامر ایشان نیست لذا این بیمارستان باید به صورت تمام و کمال به اتمام می رسید چرا که هشت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص داده شده بود.

مسئولان با مردم صادق باشند

منتخب مردم دامغان در مجلس دهم درباره وعده مسئولان این شهرستان مبنی بر افتتاح بیمارستان ولایت دامغان در ایام دهه مبارک فجر سال گذشته، گفت: دستگاه(ام ار آی) این بیمارستان تاکنون نصب و راه اندازی نشده و قرار است این دستگاه در ایام فجر۹۵، با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شود حال آنکه برخی مسئولان به مردم گفته اند که این دستگاه در بیمارستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حسن بیگی با بیان اینکه دامغان تشنه ترین شهرستان استان سمنان است، ابراز داشت: همه استان با کمبود آب مواجه است و همه می دانیم که دیار قومس یک استان کم آب محسوب می شود که در آن مشکلات کم آبی روز به روز مضاعف می شود. اما باید در نظر داشت که شهرستان دامغان نسبت به دیگر شهرستان های سمنان به آب بیشتری احتیاج دارد و به عنوان نمونه دبی آب مجموعه چشمه علی دامغان که در گذشته یکهزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه بوده ولی متاسفانه اکنون این رقم به ۴۰۰ لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره اینکه ۱۷ استان کشور از کمبود آب رنج می برند، تصریح کرد : یکی از برنامه های ما در مجلس دهم ایجاد و راه اندازی فراکسیون آب است که پس از آغاز فعالیت رسمی مجلس دهم این موضوع مهم و اساسی را دنبال و پیگیری خواهم کرد همچنین طرح سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای برای امر کشاورزی یکی از مهمترین طرح ها بوده این موضوع مورد تایید و حمایت کشاورزان قرار دارد و اگر دولت وام های ارزان قیمت برای این طرح به کشاورزان دهد می توانین این طرح مهم و اساسی را تقویت و در سطح شهرستان گسترش دهیم.

کریدور شمال-جنوب ظرفیت ویژه دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس آتی ضمن بیان اینکه این شهرستان می تواند سومین شهر کشور در بحث وجود آثار تاریخی و فرهنگی باشد، گفت: دامغان دارای ۷۰۰اثر تاریخی و فرهنگی بوده و ۱۲۰اثر آن جزء آثار ثبت شده ملی است لذا این ظرفیت ویژه می طلبد تا دیار صد دروازه به عنوان سومین شهر کشور از لحاظ وجود آثار تاریخی و فرهنگی معرفی شود و ما نیز با تقویت و حمایت خوب از این آثار می توانیم در جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی موفق باشیم و این شهرستان را بیش از گذشته به کشور و جهان معرفی کنیم.

حسن بیگی در خصوص کریدور شمال-جنوب نیز توضیح داد: عملیات پروژه کریدور شمال به جنوب در سال ۶۸ توسط جهادگران جهاد سازندگی سابق این شهرستان در محور دامغان به گلوگاه آغاز شده و براساس طرح های اولیه اجرای این پروژه، فاز نخست آن در محور دامغان به جندق طی سال ۷۲ و با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهره برداری رسید اما مابقی این طرح فعلا باقی مانده است.

وی افزود: احداث پروزه های مهم دامغان به گلوگاه و دامغان به جندق و اتصال بندر امیر آباد در استان مازندران به دریای خلیج فارس به عنوان یک موضوع استراتژیک ور صنعت حمل و نقل از مسیر شهرستان دامغان از اهمیت ویژه و قابل توجه برخوردار است و شهرستان دامغان را به یک چهار راه طلایی تبدیل کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار