مدیرکل مراکز کانون پرورش فارس گفت: نشست دو روزه کارگاه داستان نویسی در کانون پرورش فکری فارس برگزار می شود.
کد خبر: ۲۲۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 03 May 2016

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری فارس: زهرا افتخاری بیان کرد: ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه جاری در مرکز آموزش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور مربیان و رابطین ادبی استان کارگاه دوروزه داستان نویسی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه صدیقه اسماعیل لو، کارشناس کارگاه داستان اداره کل مرکز آفرینش های ادبی و هنری در این دوره ی آموزشی مربیان را همراهی می کند، یاد آور شد:اسماعیل لو ضمن تدریس کتاب «چگونه داستان بنویسیم»، به نقد و بررسی و آموزش روش های برگزاری کارگاه در مراکز فرهنگی هنری می پردازد.

مدیرکل مراکز کانون پرورش فارس همچنین از بازدید چهره ماندگار علم حقوق ایران از مرکز شماره یک کانون در جهرم  خبر داد و گفت: دکتر گودرز افتخار جهرمی، چهره ی ماندگار علم حقوق در ایران به همراه فرماندار این شهر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ جهرم بازدید کرد.

افتخاری، ادامه داد: این چهره سرشناس که جهت شرکت در همایش و مراسم افتتاح کتابخانه اهدایی خود به دانشگاه به جهرم سفر کرد، عضویت در شورای نگهبان، ریاست  دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران  را در کارنامه دارد و از چهره های ماندگار علم حقوق در ایران است .  افتخاری، افزود: علاقه ی وی به فعالیت های فرهنگی برای کودکان باعث شد تا در این سفر تنها از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کند و با فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون آشنا شود.

برگزیدگان جشن خوب پیروزی معرفی شدند

وی همچنین از معرفی ۵ برگزیده و ۱۹ نفر شایسه تقدیر مسابقه «جشن خوب پیروزی» نام برد که شاخته شدند.

مدیرکل مراکز کانون پرورش فارس، عنوان کرد: مرکز آفرینش های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقه شعر «جشن خوب پیروزی» را برگزار کرد که اعضا و دانش آموزان هفت تا هفده سال ( اول ابتدایی تا یازدهم متوسطه) می توانستند تا پایان بهمن ماه سال گذشته آثار خود را در قالب شعر به دبیرخانه ی مسابقه ارسال کنند که پس از داوری و بررسی آثار ۵ برگزیده و ۱۹ تقدیر شده این مسابقه مشخصی شدند.

وی، ادامه داد: فاطیما پورمحمد از مرکز شماره ۳ شیراز، زهرا هادی پور و فاطمه کشاورز از مرکز خرامه، سارا معماری از مرکز شماره ۵ شیراز و مرجان ملکی زاده از مرکز کازرون برگزیدگان این مسابقه شدند.

«رینالد روباهه» از فارس به راهش ادامه داد

افتخاری گفت: تریلی سیار مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  نمایش «رینالد روباهه» به اجرا گذاشت،

مدیرکل مراکز کانون پرورش فارس، افزود: تریلی سیار مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از ۷ اردیبهشت به مدت یک هفته  تا ۱۳ اردیبهشت نمایش «رینالد روباهه» را به کارگردانی احمد تیموری به صورت رایگان در استان فارس برای کودکان اجرا کرد.

زهرا افتخاری، عنوان کرد: این نمایش در اولین روز اجرای خود را از آباده و پس از آن در اقلید و صفاشهر به اجرا گذاشت. همچنین کودکان، نوجوانان و خانواده های پاسارگادی در باغ قوام به تماشای نمایش نشستند.

مدیرکل کانون، ادامه داد: تریلی سیار نمایش کانون در دور جدید سفر به استان‌های مختلف کشور در سال جدید از ۲۵ فروردین کار خود را با نمایش «کلوچه‌های خدا» از استان قم آغاز و تا ۲۹ فروردین به اجرای نمایش در این استان پرداخت. پیش از این قرار بود همین نمایش همراه با تریلی سیار در استان‌های اصفهان و فارس نیز اجرا بر روی صحنه رود اما به دلیل ایجاد تنوع آثار نمایشی این گروه نمایشی جای خود را به نمایش ««رینارد روباهه» داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار