بیشترین تصادفات جاده‌ای در کشور در محدوده 30 کیلومتری شهرها به میزان 65 درصد رخ می‌دهد و در استان همدان بعد از 30 کیلومتر به میزان 59 درصد اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۲۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 03 May 2016
رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو را یکی از آسیب‌های موجود در استان دانست و گفت: میزان واژگونی و عدم توجه به جلو در استان 39 درصد بوده و این در حالیست که این میزان در کشور 36 درصد است و باید برای این مساله فکری اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "محمدحسین حمیدی" سه‌شنبه 14 اردیبهشت در مراسم تودیع معارفه رئیس پلیس راه استان، افزود: هر اقدامی که در این زمینه صورت گیرد، کافی نیست و به خود رانندگان برمی‌گردد و باید همه افراد در حین رانندگی دقت و توجه داشته باشند تا بتوانند کل حوادث را مدیریت کنند.

وی اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های توریست‌پذیر و محلی برای عبور مسافران است و باید منتظر افزایش واژگونی‌ها در ایام تعطیلات در این استان باشیم چرا که دور از ذهن نیست.

وی تصریح کرد: باید در این استان، محورهای پرتردد در راستای پیشگیری از واژگونی خودروها به گونه‌ای ساماندهی شوند که اگر راننده‌ای مرتکب اشتباه شد، آخرین خطای او در این زمینه باشد.

وی با اشاره به کاهش تصادفات، عنوان کرد: طی پنج سال گذشته در زمینه تصادفات به شکل مداومی با روندی کاهشی مواجه بودیم که در این زمینه دستگاه‌های مختلف ما را یاری کردند چرا که این اقدامات همکاری بین‌بخشی را می‌طلبد و هیچ سازمانی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی به کاهش 38 درصدی آمار تلفات جاده‌ای سال 85 نسبت به سال 94 اشاره و تصریح کرد: میزان تلفات جاده‌ای در سال 85 در استان همدان، 667 نفر و در سال 94، 361 نفر بوده که کاهش چشمگیری داشته است.

حمیدی افزود: براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در 11 ماهه ابتدای امسال، میزان تلفات جاده‌ای در کشور 165 نفر و در همدان 30 نفر به ثبت رسیده که استان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری با کاهش تلفات جاده‌ای مواجه بوده است.

برخورد با تخلفات جاده‌ای به صورت مستقیم در حال انجام است

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات جاده‌ای به صورت مستقیم در حال انجام است، گفت: از جمله اقدامات در این زمینه می‌توان به افزایش هزینه تخلفات و سامانه‌های کنترلی اشاره کرد که تاثیر مستقیمی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: هیچ اقدامی مگر با همیاری دستگاه‌های مختلف به تحقق نزدیک نمی‌شود و ما می‌توانیم با ایمن‌سازی بیشتر معابر، حمایت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب بیش از همیشه در اجرای طرح‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همه ساله افزایش یافته است

حمیدی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همه ساله افزایش یافته، اظهار کرد: یکی از دلایل بروز تخلفات و تلفات بیشتر، تردد بالا بوده که با توجه به اینکه از سال 90، هزینه برخورد با تخلفات با وجود افزایش برخوردها در سراسر کشور بی‌تغییر مانده، شاهد بروز تخلفاتی بودیم که به لحاظ منطقی پیش‌بینی می‌شد.

وی یادآور شد: افزایش نرخ جریمه‌ها در پایان سال 94 می‌تواند به عنوان یکی از متغیرهای مثبت در کاهش تلفات جاده‌ای موثر واقع شود و همکاران ما نیز می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها اهداف خود را محقق کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به تخلفات سرعت بیش از حدمجاز در استان همدان، اظهار کرد: میزان تخلفات سرعت به ترتیب در سال 92، 23 درصد، در سال 93، 21 درصد و در سال 94، 21 درصد به ثبت رسیده و در سال گذشته شاهد روند کاهشی تصادفات با افزایش برخوردها بودیم و این مساله نسبت به میانگین کشوری افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت تخلفات موتورسواران در استان همدان از دیگر استان‌ها بهتر است، گفت: میزان تخلفات کامیون در همدان به علت تردد و عبوری بودن بیشتر است.

62 درصد تصادفات در راه‌های اصلی است

وی با اشاره به میزان تخلفات در راه‌های اصلی، عنوان کرد: بیشترین تصادفات در راه‌های اصلی کشور 62 درصد و در استان همدان 74 درصد است.

حمیدی اضافه کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای در کشور در محدوده 30 کیلومتری شهرها به میزان 65 درصد رخ می‌دهد و در استان همدان بعد از 30 کیلومتر به میزان 59 درصد اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین اقدامات پلیس راه طرح‌های ترافیکی است، اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های استان همدان قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات است و سازمان حمل و نقل نمی‌تواند همه افراد را همه ساله در این مسیر حمایت کند و بعضی از مردم با خودروهای غیرقانونی سفر کرده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

مسیر تردد در زمان اربعین را به کرمانشاه منتقل می‌کنیم

وی افزود: استان همدان به علت قرار گرفتن در مسیر تردد در زمان اربعین، وظیفه سنگینی برعهده دارد و اگر بتوانیم امسال این مسیر را به کرمانشاه منتقل کنیم برای استان ایلام نیز وضعیت بهتری پیش می‌آید.

حمیدی یادآور شد: استان همدان در طول سال بار ترافیکی متفاوتی دارد چرا که این استان به علت آب و هوای مطلوب دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح زمستانه در همدان یکی از مشکلات ما در پلیس راه کشور است، افزود: به علت وجود محورهای کوهستانی و تردد بالای این مسیر، اجرای این طرح بسیار دشوارتر از دیگر مسیرهای کشور است و همه ساله دلهره‌ای خاص در این فصل در همدان داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار