کد خبر: ۲۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 15 May 2016

نیکزاد قاسم‌پور: بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت مناسبی برای کسب آگاهی و به روز رسانی اطلاعات برای افراد شاغل در وزارت نفت و نیز فرصت آگاهی از اتفاقات آتی صنعت نفت کشور می‌باشد.

جدای از بازدیدها و ملاقات هایی که داشتم، در بازدید از غرفه پتروشیمی مکران صحبت هایی شنیدم که سبب نوشتن این سطور برای مخاطبین محلی گردید.

استان سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان ایران و تنها استانی است که حتی مرکزنشینان آن نیز از نعمت گاز طبیعی محروم هستند. شاید برای ما که دوران پیش از آمدن گاز به خانه هایمان را درک کرده ایم، مسئله نبود گاز و مشکلات ناشی از آن چیز دور از ذهنی نباشد.

ولی هدف من از نوشتن این یادداشت، موضوع صنعت و پیشرفت های آن به کمک گاز است. در بازدید از غرفه پتروشیمی مکران، مسئولین آن به لزوم احداث خط لوله گاز از ایرانشهر تا چابهار برای تامین خوراک طرح های پتروشیمی اشاره می‌کردند و بیان داشتند که حاضریم با دولت در این خصوص همکاری کنیم. آمدن گاز به جنوب استان و نیز فرصت های طلایی که این منطقه دارد، چابهار را به یک قطب عظیم اقتصادی دیگر تبدیل خواهد کرد. آن اوایل که بحث ایجاد پتروشیمی در عسلویه مطرح بود، خود ما کارمندان وزارت نفت هم تصوری از چنین قطب صنعتی نداشتیم. اینکه گاز بی ارزش را به اینصورت تبدیل به محصولات پر ارزش پتروشیمی کنیم و سود سرشاری عاید کشور نماییم، جدای از همه مسایل، حس خوب ایرانی بودن را تقویت می کند.

این یادداشت را به عنوان یک متخصص این حوزه و کسی که بیش از 30 شاهد رشد و جهش صنایع به مدد نعمت الهی گاز بوده است برای مردم مظلوم و محروم استان سیستان و بلوچستان می نویسم، با آمدن گاز، جهش بزرگ اقتصادی استان حتمی است. رونق کسب و کار و تجارت، فعال شدن صنایع بزرگ و مگاپروژه‌ای چون پتروشیمی مکران، قطب خودروسازی، فولاد و...، همه و همه تلخی سال ها محرومیت و خشکسالی را به امید خدا از بین خواهد برد و نوید بخش آینده ای روشن برای فرزندان شما خواهد بود.

موضوع همکاری صنعتگران برای احداث خط لوله ای به طول حدود 350 کیلومتر برای شرکت ملی گاز که همواره با مشکلاتی روبرو بوده است فرصت است، باید قدر این فرصت طلایی را دانست و همه با هم دست در دست دهید تا شاهد استانی پر رونق باشید. این افق از آنچه که فکر می کنید بسیار نزدیکتر است، ان شاءالله

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ایشالا زودتر بیاد همه راحت بشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار