بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:احمدی‌نژاد مجوز نمی‌خواهد!،بازیکنی که به‌خاطر نسبت فامیلی می‌خواهد پرسپولیسی شود و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 20 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خودداری یک شرکت برای فروش داروی اعدام به آمریکا

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از تصمیم شرکت دارویی 'فایزر' در ممنوع کردن فروش داروهایی که در اعدام های تزریقی در ایالت های آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند، استقبال کرد.این اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به تصمیم اخیر شرکت مذکور می باشد که اعلام کرده است از این پس حاضر به فروش 7 قلم از محصولات خود به برخی از ایالت های آمریکا که از آن ها در اعدام های تزریقی استفاده می کرده اند، نخواهد بود.بر اساس این تصمیم، فایزر تنها در صورت تضمین کتبی مسئولان این ایالت ها مبنی بر این که چنین استفاده ای از این داروها نخواهند کرد، حاضر به فروش چنین داروهایی خواهد بود و بطور مستمر فروش این داروها به افراد و یا سازمان های دولتی را زیر نظر مستقیم خواهد داشت.

توصیه آیت‌الله وحیدخراسانی به روحانی

آیت‌الله وحیدخراسانی، بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کرد.این مرجع تقلید در دیدار رئیس‌جمهور ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفت: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل به خداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.وی همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار کرد: در مسایل داخلی باید مسئولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آن‌ها داشته باشیم.

بازیگر «شهرزاد» از اینستاگرام خداحافظی کرد

مصطفی زمانی بازیگر سریال «شهرزاد» شبکه اجتماعی اینستاگرام را ترک کرد.این بازیگر درباره دلیل ترک اینستاگرام نوشت: «تصوير زبان اشاره است،به طرق مختلف سعي كردم در اين مدت در حد توان در خدمتتان باشم،اما نتوانستم ارتباط مورد علاقه ام رو باشما برقرار كنم.
دلم مي‌خواد به همتون بگم ثانيه‌اي هم هست بذاريد واسه زندگي خودتون نه من،چه تعريف چه انتقاد وچه ...،اما متاسفانه به زبان تصوير قادر به انجام اين كار نشدم،همتون رو به خداي بزرگ ميسپارم ودر پايان نقل قولي ميكنم از يك دوست آلماني پرسيدم چرا شما سوپراستار كم دارين؟جواب:ما خيلي دير گول ميخوريم دير گول بخوريم،خداحافظ تا اطلاع ثانوي».خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.

هاشمی دیر از خواب بیدار شده

موسوی‌لارگانی، منتخب مردم فلاورجان در مجلس دهم گفت با اینکه خیلی دیر شده است، ولی رفسنجانی باید موضع قاطع‌تری درباره فرزندش بگیرد تا شبکه‌های وابسته به صهیونیست‌ها نخواهند از رفتار او سوءاستفاده کنند. وی در خصوص دیدار فائزه هاشمی با عناصر فرقه ضاله بهائیت، اظهارداشت: به نظر من هاشمی رفسنجانی مقداری دیر از خواب بیدار شد و باید پیش از اینها جلوی حرکات زشت و زننده فائزه را گرفته و نسبت به رفتارهای او موضع‌گیری می‌کرد. وی افزود: هاشمی نباید می‌گذاشت کار به جایی برسد که فائزه بخواهد با گروه ضاله بهائی جلسه و نشست داشته باشد. هاشمی رفسنجانی باید زودتر از اینها نسبت به رفتار فائزه موضع‌گیری می‌کرد که شبکه‌های خارجی از این حرکت زشت و زننده سوءاستفاده نمی‌کردند و بگویند دختر کسی که سال‌ها رئیس مجلس و یا رئیس‌جمهور این کشور بوده با فرقه ضاله بهائیت که نوکر سرسپرده صهیونیست‌ها هستند و برای کشور جاسوسی هم می‌کنند، دیدار داشته است. خبرگزاری فارس این گفت و گو را منتشر کرده است.

روحانی به خاطر برجام از مردم عذرخواهی کند

جواد کریمی قدوسی گفت: آنچه که اکنون نمایان شده این است که قطعاً آمریکایی‌ها در این مقطع دست به لغو تحریم‌ها نخواهند زد چرا که به آنچه که می‌خواستند رسیدند و آقای روحانی بدون اینکه تضمین‌های لازم را برای اجرا برجام از طرف مقابل بگیرد و خط قرمز رهبر معظم انقلاب را رعایت کند بدون گرفتن تضمین لازم،‌ تعهدات ایران را انجام داد. امروز نیز باید اشخاصی که مدال به ناحق گرفتند مدال‌هایشان را به ملت بازگردانده و عذرخواهی کنند. روحانی باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کند؛ زیرا این صنعت و ذخایر با عظمت ما را که محصول 20 کار بوده همه را رایگان و مفت به خواست دشمن از بین برده، آزاد کرده و یا انتقال داده است. آنچه که وعده می‌داد هم محقق نشده است. اگر من جای روحانی باشم بهترین راهکار این است که عذرخواهی کنم. آقایان بگذارند مردم مسیر اقتصاد مقاومتی خود را طی کنند تا ببینیم چگونه می‌شود مشکلات مردم را به سرعت حل کرد. خبرگزاری فارس این گفت و گو را منتشر کرده است.

بازیکنی که به‌خاطر نسبت فامیلی می‌خواهد پرسپولیسی شود

برانکو لیستی به باشگاه پرسپولیس داده که به نظر می رسد ارتباط زیادی با بازیکنانی که جذب این تیم شده یا می شوند ندارد! در این بین موضوع خالد شفیعی کمی با سایرین متفاوت است. مدافع تراکتورسازی مذاکراتی براي پرسپوليسي شدن انجام داده اما به دلیل حضور تراکتورسازی در آسیا فعلا این موضوع رسمی نشده است. از طرفی شنیده می شود يكي از مسئولان باشگاه پرسپولیس نسبت فامیلی با شفیعی دارد و قصد دارد زمینه حضور او در پرسپولیس را فراهم کند و احتمالا به همين دليل است كه برخي نفرات بدون اينكه در ليست سرمربي باشند، براي باشگاه مطرح و حتي جذب مي شوند، اتفاقي كه فصل گذشته نيز رخ داد.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

کنایه الهام به روحانی 

بخشی از سخنان غلامحسین الهام جمع شورای بازخوانی خط امام و رهبری استان زنجان: حکومت اسلامی حکومت بر ضعیفان نیست. هنر معلم اداره کلاس هوشمندان است. اداره دانشجویان و دانش آموزان تیز هوش و فوق العاده زیرک کار سختی است. حکومت اسلامی اداره کردن کلاس تیزهوشان است. بعضی افراد حکومتشان اداره کردن یک ملت ضعیف و ذلیل و ناتوان است که مثل متکدیان التماس کنند. دو ریال یارانه می خواهیم بدهیم، ملت را تحقیر می کنند. یک سبد یارانه می دهیم صد جور عزتشان را پایمال می کنیم. این است عزت مسلمان؟ قرآن می فرماید یک کلمه درست بگوئید بهتر از صدقه ای است که همراه با منت باشد. منت گذاشتن بر جامعه به انواع مختلف پدیده زشتی است. بعضی ها مردم را صاحب حق نمی دانند انگار از جیب شخصی خودشان دارند این کارها و خدمات را انجام می دهند. اینقدر ملت را ضعیف کردند! استراتژی متفاوت این است که بیاییم ملت را قوی کنیم. خب ملت را قوی کنیم از من مطالبه می کند من هم باید پاسخگو باشم. من قوی اش نمی کنم که راجع به من جرئت حرف زدن نداشته باشد! این شیوه حکومت اسلامی است؟! عدالت افراد را تقویت می کند که از آزادی شان درست استفاده کنند. آدم گرسنه نمی تواند از آزادی اش درست بهره مند شود. پیامبر (ص) در آخرین سفارش خود فرمود که حاکمان موظفند مردم را به فقر نکشانند که به کفر کشیده بشوند. این تصریح پیامبر (ص) است. جامعه ای که به فقر کشیده می شود و به ضعف و بیماری دچار می شود و قدرت ندارد سرپا بایستد، می تواند از آزادی دفاع کند؟ می تواند منتقد حاکمیت باشد؟ می تواند استعدادهایش را شکوفا کند؟ در آزادی است که استعدادها شکوفا می شوند.سایت دولت بهار این خبر را منتشر کرده است.

احمدی‌نژاد مجوز نمی‌خواهد!

علی اکبر جوانفکر درباره سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم به استان زنجان و حاشیه های پیش آمده در این باره، گفت: ما مسئول برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در زنجان نیستیم که لازم باشد به اظهارات استاندار محترم زنجان پاسخ دهیم. وی تاکید کرد: اما سوال این است که آیا دست اندرکاران برگزاری هزاران مراسم جشن میلاد امام زمان (ع) در سراسر کشور باید از استانداران مجوز بگیرند؟ یا اینکه در این زمینه تبعیض وجود دارد؟ جوانفکر همچنین در رابطه با گردهمایی حامیان احمدی‌نژاد در ساختمان جنت آباد، گفت: قرار است که روز پنجشنبه هفته آینده (6 خرداد ماه) هم یک نشست تبیینی با حضور جمعی از فرهنگیان، نخبگان و دانشگاهیان برگزار شود. باشگاه خبرنگاران جوان این گفت و گو را منتشر کرده است.

انتقاد علم الهدی از فعالیت جریان مدلینگ

آیت الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: مقداری که دروازه مملکت روی غرب باز شد صد شرکت خارجی آمدند و اقتصاد مقاومتی ما را هدف قرار داده‌اند و تهاجم فرهنگی را هم مدنظر دارند، یک شرکت مدلینگ هم در میان این‌ها است. جریان مدلینگ در کشور ما می‌دانید به کجا خاتمه یافته است؟ مؤسسات طراحی مد و پوشش در کشور به فاصله دو ماه فراگیر شده است، آرایشگاه‌های زنانه حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای ایجاد کردند و برگزاری مراسم مدلینگ و جشنواره زن شایسته ایرانی را ایجاد کرده‌اند و در استودیوهای زیرزمینی کلیپ مبتذل ایجاد می‌کنند.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

ایراد جواد لاریجانی به انقلابی بودن هاشمی و روحانی

 محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه در مراسم جشن سومین سال آغاز به کار برنامه «دکتر سلام» با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی از انقلابی بودن مفهوم تاریخی در ذهن دارد گفت: به تعبیر آقای هاشمی کسانی که از سال 42 تا پیروزی انقلاب با انقلاب همراه بودند انقلابی هستند. که الان همه بالای 60 سال سن داشته و نسل‌شان در حال انقراض است؛ لذا درباره جوانان انقلابی می‌گوید برخی تازه به دوران رسیده‌ها انقلابی شده اند.وی به تعبیر دیگر از انقلابی بودن در بیان رئیس جمهور به معنی سر و صدا کردن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعابیر هیچکدام مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیست؛ انقلاب حادثه‌ای بزرگ بود که تجربه نشات گرفته از آن در دو جریان حکومت مدنی جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی متبلور شده است و انقلابی کسی که این دو جریان را باور داشته، در ان مشارکت دارد و همه وجود خود را وقف این مشارکت می‌گند. تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار