کد خبر: ۲۳۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 26 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، ظهر امروز کارگروه دام کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستور کار بررسی و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری کنارک برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کنارک در این کارگروه با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بر ساماندهی مرغ زنده فروشی‌ها به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‎های مشترک انسان و دام از دستگاه‎های شهرداری، محیط زیست، دامپزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و صنعت و معدن خواست برای جمع آوری مراکز عرضه و فروش مرغ زنده و برخورد با این مراکز در سطح شهر اقدام کنند.

نعمت‎الله نجاری ظهر افزود: شهرداری به استناد بند20 ماده 55 قانون شهر و شهرداری مکلف است واحدهای مرغ زنده فروشی که بدون مجوز و عدم رعایت اصول بهداشتی اقدام به فروش و ذبح در مکان‌های عمومی و محلات می‌کنند و باعث شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می‎شوند را با همکاری نیروی انتظامی با دستور مراجع قضایی نسبت به جلوگیری فعالیت اقدام و در خارج از شهر ساماندهی کنند.

شهردار بندر کنارک نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جدیت موضوع آمادگی کامل برای جلوگیری از فعالیت واحدهای فروش مرغ زنده را با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط داریم.

محمدیونس حقانی گفت: مکان ساماندهی فروش مرغ زنده را در بیرون شهر با کمک بخش خصوصی در آینده نزدیک خواهیم ساخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار