رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حادثه محله شهران، گفت: برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در حوادث غیرمترقبه مدیریت یکپارچه الزامی است.
کد خبر: ۲۴۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 18 June 2016
محمد سالاری خاطرنشان کرد: تمام تاسیسات شهری و شبکه ها و قنات هایی که در زیر زمین رها شده، در زمان زلزله عاملی برای افزایش خسارات و کشتار خواهند بود.

وی گفت: در کشورهای در حال توسعه که شهرها دارای مدیریت یکپارچه هستند در زمان وقوع حوادث، تاسیسات شهری برای کاهش خسارات و تلفات به کمک آنها می آید.

سالاری با اشاره به بی برنامگی در ایجاد تاسیسات شهری در تهران از گذشته تاکنون افزود: متاسفانه تمام تاسیات شهری تهران بدون اینکه سازمان و نهادی بصورت هماهنگ در یک اتاق فکر متمرکز نسبت به طراحی و ایجاد شبکه ها و تاسیسات شهری اقدام کرده، ایجاد شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مهم ترین ضروریات مدیریت شهری و دولت است تاکید کرد: در کلان شهرهای کشور و شهر تهران در فرایند طراحی پروژه ها و امکان سنجی های مربوطه شاهد بی اهمیتی به پدافند غیرعامل هستیم و در اجرای پروژه های شهری پدافند غیرعامل مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حادثه محله شهران از آنجاییکه در زمان خلوتی معابر بوده شاهد کشتار زیادی نبودیم، ابراز امیدواری کرد: این اتفاق هشداری باشد برای مسئولان بویژه شهرداری تهران، که افتتاح پی در پی پروژه ها و لیست کردن پروژه ها مهم نیست بلکه هر پروژه ای باید با در نظر گرفتن مطالعات مربوطه و پیوست های مختلف از جمله پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و ایمنی، اجرا شود.

وی در ادامه تحقق مدیریت یکپارچه شهری را موجب کاهش این نوع حوادث عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاهد موازی کاری تمام نهادهای خدمتگزار در شهر هستیم و اطلاعات مربوط به شبکه آبرسانی، گاز، تلفن، برق، راه ها و مترو در اختیار یک نهاد واحد، مانند شهرداری قرار ندارد.
حادثه انفجار خط لوله گاز صبح روز گذشته در میدان دوم خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار روی داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار