شهردار کرج تاکید کرد
شهردار کرج با اشاره به ضرورت ارتباط و تعامل مسئولان شهری و شهروندان به منظور ارتقاء سطح خدمات رسانی و ایجاد شهری پایدار اظهار داشت: رادیو شهر موجی برای انعکاس دیدگاه های شهروندی است و شهروندان می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از این طریق با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.
کد خبر: ۲۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 12 July 2016
علی ترکاشوند در نشست با نخبگان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه های به نام کشور که در محل سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده در جلسه در خصوص استفاده از روش های نوین خدمات رسانی بر استمرار ارتباط مدیریت شهری با نخبگان تاکید کرد و گفت: یکی از راه های ارتباطی نخبگان با مدیریت شهری، رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج است که به همت مدیریت کل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری راه اندازی شده و در زمینه رفع معضلات شهری فعالیت می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته استودیو رادیو اینترنتی مدیریت شهری راه اندازی شد، اظهار داشت: ضبط برنامه های مختلف و مرتبط با مباحث مدیریت شهری در این محل انجام می شود و پژوهشگران در صورت داشتن پیشنهادات موثر برای کاهش هزینه ها و افزایش خدمت رسانی می توانند با حضور در استودیو مطالب خود را ارائه دهند؛ بی شک مباحث مطرح شده به گوش شهروندان و مسئولان رسیده و تعاملی یکسان در شهر اتفاق می افتد.

وی در ادامه به اقدامات شهرداری در زمینه ترویج فرهنگ شهروندی اشاره  و بیان کرد: علاوه بر راه اندازی رادیو اتوبوس و پخش برنامه های فرهنگی در اتوبوس ها، کتابخانه ای در این ناوگان جانمایی شده و کتبی با عناوین قوانین شهروندی در اختیار مسافران قرار می گیرد که می توانند تا پایان سفر خود از این کتب استفاده کرده و با فرهنگ شهروندی آشنا شوند.

اجرای طرح شهر دانایی

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح شهر دانایی به منظور فراهم کردن زیر ساخت های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی مجموعه شهرداری اشاره و بیان کرد: همکاری نخبگان و پژوهشگران در تحقق این مهم امری ضروری به شمار می رود.
ترکاشوند اضافه کرد: اقدامات مدیریت شهری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و رشد علمی کشور و سیاست های دولت تدبیر و امید در عرصه علم و فناوری انجام می شود و این نهاد در تلاش است کرج را به شهری هوشمند تبدیل کند.
این مسئول همچنین از اجرای پروژه بزرگراه شمالی، بازنگری طرح تفضیلی، اطلس فرهنگی، ساخت دریاچه در وردی کرج و ... به عنوان عملکرد مطلوب مدیریت شهری طی سالهای اخیر یاد کرد و گفت: مدیریت شهری کرج علاوه بر فائق آمدن به مسائل جاری شهر، در پروژه های عمرانی تامین منابع می کند و تا کنون با کمبود بودجه در هیچ زمینه ای مواجه نشده است.

ضرورت تشکیل کمیته نخبگان در شهرداری کرج

شهردار کرج در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل کمیته نخبگان در شهرداری کرج تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در هر اقدامی باید مبنای علمی و اصولی لحاظ شود و اجرای این امر نیازمند وجود کارشناسان خبره است، ایجاد ارتباط دوسویه بین نخبگان و شهرداری را مهم ارزیابی کرد.
وی همچنین بر اهمیت ایجاد محلی دائمی به عنوان بنیاد نخبگان تاکید کرد و افزود: در ضلع جنوب غربی میدان طالقانی زمینی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده و در آینده ای نزدیک ساخت ساختمان بنیاد نخبگان آغاز می شود.
شایان ذکر است در این نشست، علی ترکاشوند، شهردار کرج، محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار، فرج الله ایلیات، معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج، دیگر معاونان شهردار، مدیران مناطق 12 گانه، مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و دیگر مسئولان ذیربط، نخبگان و پژوهشگران حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار