مصطفی کواکبیان در آئین نخستین سالگرد حجت الاسلام مرحوم شیخ ابراهیم وحید دامغانی (ره) :
کد خبر: ۲۶۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 30 July 2016
به گزارش تابناک سمنان،مصطفی کواکبیان در آئین نخستین سالگرد حجت الاسلام مرحوم شیخ ابراهیم وحید دامغانی (ره) به میزبانی مسجدجامع روستای تویه دروار دامغان،گفت: بینش قوی مرحوم وحید دامغانی باعث افشاگری ارتباط بین آل سعود با رژیم صهیونیستی در سه دهه گذشته شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس یکی از تالیفات ارزنده مرحوم وحید دامغانی(ره) کتابی با عنوان معرفی خاندان آل سعود ذکر کرد و گفت: آن مرحوم در این کتاب که حدود ۳۰ سال پیش نگاشته بودند از ارتباط خاندان آل سعود با رژیم صهیونیستی پرده برداشت .

مصطفی کواکبیان ضمن اشاره به تلاش های مرحوم حجت الاسلام شیخ ابراهیم وحید دامغانی و عضویت ایشان در مجمع قومسی های مقیم تهران افزود: آن مرحوم برای این مجمع زحمات و تلاش های زیادی داشتند و تا آخرین سال های عمر خود ازکار آمدترین اعضای این مجمع بودند که برای خدمت به استان سمنان و به ویژه شهرستان دامغان رنج های فراوانی کشیدند.

شایان ذکر است مرحوم حجت الاسلام شیخ ابراهیم وحید دامغانی در سال ۱۳۱۴ در شهر مقدس مشهد متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در شهر مقدس مشهد و دامغان سپری کرد؛ وی در اواخر دهه ۶۰ هفته نامه ندای قومس را در دو استان مازندران و سمنان منتشر کرد.

از دیگر مسئولیت های وی می توان به مدیر کلی حج و اوقاف و امور خیریه استان های یزد و کرمانشاه اشاره داشت. همچنین وی موسس و رئیس انجمن دامغانی های مقیم تهران نیز بوده است.

وی که از یاران شهید سید نواب صفوی بود به همراه آن شهید والامقام دستگیر و زندانی شد که پس از مدتی با تلاش آیت الله کاشانی آزاد شد.

گفتنی است که در سال ۹۲ مراسمی با عنوان نکوداشت نیم قرن مجاهدت فرهنگی از زحمات انقلابی و اجتماعی مرحوم حجت الاسلام شیخ ابراهیم وحید دامغانی تقدیر به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار