روند کند مراحل آماده سازی و انجام خدمات شهری در خیابان یکم شهران محل انفجار خط لوله گاز سبب سلب آسایش و نارضایتی اهالی این منطقه شده و ساکنان و کسبه محل را از شهرداری تهران در طولانی شدن کار مرمت آن گله مند کرده است.
کد خبر: ۲۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 01 August 2016
 بنا به اظهار ساکنان شهران وقتی تلاش های شهرداری برای ساخت ایستگاه مترو در این منطقه شکل عملی به خود گرفت موج خوشحالی مردم این منطقه را درپی داشت بطوریکه بر رونقی کار کسب آنان افزود اما در پی بروز حادثه انفجار تونل ایستگاه مترو درحال ساخت شهران ضمن خسارت و زیان هایش عواقب و مشکلات زیادی برای اهالی ایجاد کرد.
اهالی شهران می گویند که مشکلات ساخت ایستگاه مترو با توجه به حوادث پیش آمده بیش از حد آنان را آزار می دهد و برایشان مشکل آفرین شده است. 
به گفته ساکنان شهران حوالی ساعت 4:30 صبح جمعه روز 28 خردادماه به هنگام اذان صبح بود که در خیابان یکم شهران به دلیل شکسته شدن لوله گاز در مسیر احداث تونل مترو انفجار مهیبی رخ داد.
شدت این انفجار به اندازه ای شدید بود که چند مغازه تجاری به همراه تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری دچار آسیب و خسارت شود.
بر اثر شدت این انفجار خطوط شبکه آب و فاضلاب، گاز و تلفن قطع شد و حتی تعدادی از واحدهای مسکونی توسط شهرداری تهران به دلیل بحرانی بودن وضعیت خالی از سکنه شد.
حال پس از گذشت حدود 50 روز از وقوع این حادثه و با تلاش های صورت گرفته هنوز محل انفجار مرمت نشده و به دلیل انجام عملیات همواره مسیر آمد و شد شهران توسط مجریان ساخت مترو و شهرداری بسته می شود.
تکرار بسته شدن راه شهران به سایر نقاط شهر تهران ضمن قطع دسترسی ساکنان سبب سلب آسایش مردم شده و گلایه بسیاری از کاسبان واقع در خیابان یکم شهران را به دلیل رکود در بازار فروش شان در پی داشته است.
یکی از این کسبه شهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از روز 28 خردادماه تا به امروز آمد و شد در این محله از حالت عادی خارج شده و بسیاری از اهالی محله از رسیدگی نکردن مدیریت شهری گله مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مواقع خیابان محل حادثه بسته و عملا تردد در این محل مختل می شود بطوریکه مدت زیادی است که خبر آنچنانی از گردشگران پارک کوهسار و مراکز و جاذبه های دیدنی اطراف شهران نیست و به همین سبب از شمار مشتریان مغازه ها و مراکز فروش این منطقه به شدت کاسته شده است. 
این کسبه شهرانی افزود: ماهانه هزینه های زیادی بابت اجاره و شارژ مغازه پرداخت می کنم و با توجه به کمبود مشتری در این روزها به دلیل بسته شدن مکرر راه در پی حادثه انفجار مزبور متضرر شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پی انفجار خط لوله گاز گودالی نسبتا بزرگ در خیابان یکم شهران ایجاد شد و با توجه به طولانی شدن عملیات مرمت ساکنان شاهد بسته شدن خیابان برای اجرای ادامه کار هستند.
نخستین ترکش های این انفجار متوجه معاون فنی و عمرانی و مدیر روابط عمومی این شرکت شد که همگی از کار برکنار شدند و کسی برای پاسخگویی در مجموعه مترو تهران در دسترس نماند.
در همین ارتباط یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از پیمانکاران شهرداری تهران اقدام به بستن خیابان یکم به بهانه اجرای عملیات مرمت محل حادثه می کند و اهالی برای آمد و شد با مشکلات زیادی روبرو شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از عملیات مرمت گودال محل انفجار خبرهایی مبنی بر فرو نشست محل حادثه در برخی رسانه ها در فضای مجازی منتشر شد که مسئولان شهرداری تهران این خبرها را نه تایید و نه رد کردند.
خبرنگار ایرنا برای پیگیری این موضوع تلاش کرد و در این ارتباط چند تن از کارشناسان مترو تهران توپ را به زمین خدمات شهری منطقه پنج انداختند و در آن سو نیز مدیران شهری منطقه پنج توپ را به زمین شرکت مترو تهران پرتاب کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار