مهرداد اسکویی و رخساره قائم مقامی دو فیلمساز ایرانی تبار در جشنواره «داکوفست» با بزرگان سینمای مستند رقابت کردند و امشب نتیجه این رویداد مشخص می شود.
کد خبر: ۲۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، شامگاه شنبه ۲۳ مرداد ماه اختتامیه جشنواره جشنواره فیلم بین‌المللی مستند و فیلم کوتاه «داکوفست» کوزوو برگزار می شود که در این دوره فیلم هایی از ایران در بخش مسابقه «حقوق بشر» حضور داشتند که از جمله آنها می توان به «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «سونیتا» رخساره قائم مقامی محصول محصول آلمان، سوئیس و ایران اشاره کرد.

هر دو مستند ایرانی پیش از این در جشنواره معتبر جهانی حضور داشته و جوایزی را از آن خود کرده اند و باید دید امشب و در اختتامیه این جشنواره معتبر سینمای مستند چه نتایجی کسب می کنند.

امسال در این جشنواره فیلم های مستندی از اقصی نقاط جهان شرکت کرده اند که به دلیل کیفیت بالای آنها رقابت تنگاتنگی بین فیلم ها شکل گرفته و به نظر می رسد تعداد قابل اعتنایی از مستندهایی اسکار پیش رو از بین منتخبان این جشنواره باشند.

«آنها که پریدند» محصول دانمارک، فیلم «کی کی» محصول آمریکا و سوئد، «هولیگان اسپرو» محصول آمریکا و چین، «عراق سال صفر» محصول فرانسه و عراق، فیلم «یک تراژدی از چاد» محصول چاد و فرانسه، فیلم «راسیست نباش!» محصول آمریکا،  «در کنار معتقدان» محصول آمریکا و پاکستان در کنار دو فیلم ایرانی در بخش «حقوق بشر» به رقابت می پردازند.

همچنین امسال بخش ویژه ای به بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی هنرمند فقید ایرانی اختصاص یافته است که در این بخش دو فیلم «طعم گیلاس» و «کلوزآپ» به نمایش در می آیند و عکس های مهرداد اسکویی فیلمساز و عکاس ایرانی نیز در این بخش در معرض دید عموم قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار