مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری 6 پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در هفته دولت در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسن کهوری‌زاده اظهار داشت: پست 132 کیلوولت گاوبندی، پست 63 کیلوولت بندرخمیر، پست 63 کیلوولتی درخت سبز برای تأمین برق شهرک پیامبر اعظم، توسعه پست 63 کیلوولتی پارسیان، افزایش ترانس در شهر فین و توسعه و افزایش ترانس در فرامرزان بستک نیز در حوزه برق منطقه‌ای استان است که با اجرای آنها بخشی از مشکلات مشترکان برق برطرف می‌شود و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با تغییر ساختار صنعت برق کشور، حوزه کاری شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان به‌صورت یکی از سه شرکت زیرمجموعه وزارت نیرو شامل انتقال و فوق توزیع در ولتاژهای مختلف بوده است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان یادآور شد: در خصوص تغییرات صورت‌گرفته مسؤولیت نیروگاه‌های برق سراسر کشور به شرکت مادر تخصصی برق حرارتی واگذار شده که این موضوع در هرمزگان بر عهده شرکت تولید برق بندرعباس است.
 
کهوری‌زاده اضافه کرد: در سه سال گذشته 34 پروژه به ارزش 3 هزار و 840 میلیارد ریال در سطح این استان به بهره‌برداری رسیده است و 9 پروژه خط انتقال به‌طول 293 کیلومتر مدار با اعتباری بالغ بر 670 میلیارد ریال به‌عنوان دیگر طرح‌هایی است که در مدت سه سال گذشته در استان هرمزگان افتتاح شده است.
 
وی مبادله 10 موافقت‌نامه با سرمایه‌گذاران برای ایجاد 10 نیروگاه تولید برق 25 مگاواتی با حجم کلی 250 مگاوات در استان از جمله فعالیت‌های این شرکت است.
 
این مسؤول ادامه داد: متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین موانع برای احداث این‌گونه نیروگاه‌ها نبود خط لوله گاز و کاهش فشار گاز در برخی شهرستان‌هاست که امیدواریم این مشکل با پیگیری و تلاش مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رفع شود.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان از نصب و فعال‌سازی دو واحد کلاس F در نیروگاه برق بندرعباس توسط شرکت زیمنس و همکاری شرکت مپنا با قدرت 900 مگاوات عنوان کرد و افزود: گشایش این موضوع به یمن مذاکرات برجام صورت پذیرفته است.
 
کهوری‌زاده بیان داشت: تا پایان دولت یازدهم 15 پروژه در استان توسط وزارت نیرو در زمینه تأمین و بهینه‌سازی برق استان با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد  تومان در دست اجراست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار