مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان گفت: در حال حاضر در هیچ یک از مدارس استان سمنان بخاری نفتی وجود ندارد و این استان تا پایان سال 96 به استاندارد به سامانه گرمایشی مجهز می شود.
کد خبر: ۲۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 21 September 2016

به گزارش تابناک سمنان  وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس یکی از هدف های اصلی این اداره کل است، افزود: در تابستان سال 95 سامانه گرمایشی 484 کلاس درس در 88 مدرسه استانداردسازی شد.
ابوالفضل دربانی همچنین گفت: 9 طرح نوسازی مدارس با اعتبار دولتی 75 میلیارد ریال و کمک خیران، در سال تحصیلی 95-96 در استان سمنان به بهره برداری می رسد.

 
وی افزود: این 9 طرح شامل هشت طرح فضای آموزشی با 72 کلاس و یک سالن ورزشی است.
ابوالفضل دربانی با بیان اینکه از این 72 کلاس آموزشی، 54 کلاس درس احداث و 18 کلاس درس مقاوم سازی شده است، افزود: 2 طرح به صورت مشارکتی، یک طرح به صورت خیرساز و بقیه طرح ها با اعتبار دولتی به بهره برداری می رسند.
وی تصریح کرد: از این 9 طرح، یک فضای آموزشی 12 کلاسه در مسکن مهر سمنان به طور کامل خیرساز و 2 طرح با مشارکت بانک اقتصاد نوین و بنیاد موسسه گیتی در شهرستان شاهرود و در روستای حق الخواجه میامی در اختیار نظام آموزشی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه به مدارسی که در سال جدید افتتاح می شوند تجهیزات آموزشی داده می شود، افزود: در مجموع برای این مدارس جدید هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و 200 میلیون ریال برای تامین یکهزار و 579 قلم از 155 نوع جنس انجام شده که در اختیار آموزش و پرورش سمنان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در دهه فجر امسال 12 طرح نوسازی مدارس به بهره برداری می رسد که این 12 طرح شامل، 10 طرح به صورت فضای آموزشی با 65 کلاس درس و 2 سالن ورزشی و در مجموع با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال دربانی یادآور شد: در مجموع در یکهزار و 798 کلاس در 364 مدرسه استان سمنان با مساحت 144هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال استاندارد سازی گرمایشی مدارس انجام شده است.
وی افزود: در سال 95 در 259 کلاس درس در 51 مدرسه استان با اعتبار یک میلیارد ریال استاندارد سازی سامانه سرمایشی انجام شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطر نشان کرد: 143 مدرسه با 957 کلاس درس از نظر سامانه گرمایشی غیر استاندارد است.
وی اظهار کرد: در 79 مدرسه با یکهزار و 45 کلاس درس سامانه گرمایشی استاندارد اما فرسوده است و در گام اول استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس در اولویت قرار دارد.
دربانی گفت: در مجموع برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس 100 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که اعتبار سال 95 استان سمنان در این زمینه حدود 64 میلیارد ریال است.
 
دربانی یکی از موفقیت های استان سمنان را از طریق کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه ای در مدت زمان 81 روز یک فضای آموزشی 12 کلاسه ساخته شده و بعد از آن سمنان الگویی برای کل کشور قرار گرفت.
وی اضافه کرد: طرح دیگری مشابه طرح سال گذشته از سوی کمیساریای سازمان ملل در گرمسار پیش بینی شده است و مدت تحویل این طرح تا 10 دی ماه 95 است.
وی با تاکید بر لزوم کمک خیرها برای نوسازی و ساخت مدارس برای رفع مشکلات گفت: اعتبارات دولتی پاسخ گوی رفع مشکلات مدارس نیست.
وی گفت: با اعتبارات دولتی 27 سال زمان می برد تا فضاهای آموزشی استان بازسازی شود و به ازای هرکلاس درس یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اجرایی ماده (18) قانون الحاق بودجه اضافه کرد: با اجرای این قانون ظرفیت بسیار خوبی برای خیرها به وجود آمده است تا خیرها بتوانند تسهیلات از بانک ها دریافت کنند و اصل بدهی وام را خیران و سود آن را دولت پرداخت کند. شایان ذکر است مطابق آمار ارائه شده در استان سمنان 120 هزار دانش آموز به تحصیل مشغولند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار