کد خبر: ۳۰۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 23 September 2016

سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند ! و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم

در آستانه ششمین یادواره شهدای گمنام شهرستان سمنان،رفتیم سراغ حاج حمید سلمانی حقیقی مسئول برگزاری یادواره و فرمانده پایگاه شهید همت و مختصری در این مورد به گفتگو پرداختیم.

لزوم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا

بسم رب شهداء و صدیقین، در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و فرصت را باید بیشتر از سابق غنیمت بشماریم و هم یادی از شهداء و هم امام شهیدان یادشته باشیم.به جهت اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که رشادتهای رزمندگان و شهدای گرانقدر را برای نسل های جدید بازگو و برای یادگاران آن دوران تجدید خاطره می شود لذا باید روحیه ایثار و شهادت را در بین آحاد مختلف مردم قوی تر از قبل شود تا دشمنان اسلام و مسلمین بیش از پیش در ترس و ناکامی بسر برند.

از طرفی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده های معظم ایشان در این مقطع حساس زمانی یکی از مسائل مهم جامعه است، تا جامعه خصوصا نسل سوم انقلاب یعنی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم به ارزش های دفاع مقدس پی ببرند و از هجمه های فرهنگی استکبار، دشمنان اسلام و انقلاب که بر سر راه آنان گسترانیدند در امان بمانند.

شهداء شاخص اندازه گیری عملکرد:

چه مسئول و چه غیر مسئول ، تفاوتی ندارد! رصد کردن مختصات خود با ویژگی های شهدا در هر یک از جلوه های رفتاری و گفتاری و در هر موقعیتی که قرار داریم اعم از امور و مناصب اجتماعی، فردی، خانوادگی و سازمانی به ما کمک می کند تا فاصله بین واقعیت های خودمان را با آرمان ها و ادعاها درست سنجیده و موقعیت مان را درست تر و واقعی تر ارزیابی کنیم.

شش سال سابقه، شش یادواره

می دانید که تکریم و تعظیم از مقام شامخشهدای گمنام یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است .شهدابا تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری ، وفاداری ، از خود گذشتگی و شجاعت ، شهامت ، صداقت و ... آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و درراه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه ای جاوید آفریدند.
یکی از برنامه هایی که در این پایگاه ابداع شده است برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان سمنان است و برای این ایده نیز چند دلیل وجود داشت اول اینکه زادگاه و یا محل زندگی آنها برای ما مشخص نیست و مهمتر اینکه مانند مادرشان گمنام و بی مزارند و این وظیفه ما رو سنگین تر کرد.

 

لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم دوران دفاع مقدس

زمان برگزاری یادواره هم در هفته دفاع مقدس در نظر گرفتیم و هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و فرهنگ و آداب و رسوم دوران دفاع مقدس می باشدو مثلا ما در روز مراسم کاروان موتور سواری، دوچرخه سواری و خودروی سواری به همراه خانواده را داریم که به نوعی تداعی کننده حرکت بسیجیان و خانواده هاشون در آن ایام است.

از برنامه های این روز تلاوت آیاتی از قرآن،گروه سرود،مداحی،برگزاری مسابقه به همراه جوایز نفیس، ذکر خاطره از شهداء،زیارت آل یاسین،اقامه نماز جماعت به همراه دعای وحدت می باشد.دعای وحدت در آن روزگار نوعی تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام(ره)،شهداء و انقلاب بود.

استقبال خوب و بازخورد مردم در روز مراسم یادواره شهدا

در طول برگزاری این یادواره در 5 سال گذشته ،استقبال بسیار مناسب از برنامه گویای این مسئله بود که توانسته ایم تا حد مطلوبی رسالت خود را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در اذهان عمومی و انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب به انجام برسانیم.ضمن اینکه تعدادی از زایران امام رضا(ع) با توجه به حضور در محل

اعتماد والدین به حلقه صالحین و حمایت مسئولین از آن بزرگترین خواسته

واقعیت این است که جنگ به عنوان بخشي از طبيعت بشر شناخته مي‏شوند و در هر يک از دوره‏هاي تاريخي استعمار فراز و نشيب‏ها و رويکردهاي مختلفي پيدا کرده است ملت ایران در طول هشت سال به همه دنیا ثابت کرد که در این حوزه شکست ناپذیر است. اما صورت ديگر ايجاد تغيير در ساختار سياسي و فرهنگي حكومت‌ها و ملت‌ها نوع نويني از جنگ است كه اصطلاحاً جنگ نرم خوانده مي‌شود. جنگي كه در آن به خلاف جنگ سخت سخن از حربه‌هاي نظامي و برخورد‌هاي خونين و خشونت‌آميز نيست.در جنگ نرم قاعده اين است که قلب و مغز افراد تسخير شود و کساني که قلب و ذهنشان تسخير شد در راستاي اهداف دشمن خود عمل مي‏کنند.خانواده های ما باید در این حوزه نیز پیروز میدان باشند.یکی از بهترین ابزارها برای مقابله حضور مردم در حلقه های صالحین می باشد.

بنده از والدین این درخواست را دارم که به این حلقه ها اعتماد کنند و از طرفی مسولین فرهنگی هم حامیان این حلقه ها باشند.این حمایت ها می تواند فکری، معنوی و در قالب تخصیص بخشی از اعتبارات به این حوزه صورت گیرد.

تشکر و قدردانی

در پایان از همه عزیزانی که در اجرای برنامه های ستاد یادواره شهدای گمنام نهایت همکاری و لطف را داشتند، هم از مسئولین محل ، از بسیجیانی که بی شائبه شبانه روز تلاش نمودند،پایگاه خواهران صفیه سمنان، تشکر و قدر دانی می کنم. باشد که قدردان قطره ای از دریای ایثار و فداکاری شهیدان و خانواده های معظم ایشان بوده باشیم.

شایان ذکر است پایگاه مقاومت شهید همت مسجد بقیه الله شهرک اندیشه سمنان حدود 240 عضو و 12 حلقه صالحین دارد و در طی 6 سال فعالیت موفق شده است برای سه سال پیاپی بعنوان پایگاه نمونه کشوری در جشنواره کشوری مالک اشترانتخاب شود.ضمن اینکه از نظر تامل بین پایگاه با امام جماعت و هیأت امناء در ارزیابی استانی بعنوان پایگاه نمونه به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.

وعهده ما

جمعه دوم مهر ماه 95،ساعت 16 ،کوشک شهدای گمنام سمنان ششمین یادواره شهدای گمنام شهرستان سمنان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
حاجی جون دوست داریم...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار