مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی بابیان اینکه در کانون‌های پرورش فکری با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: در کل استان 216 نفر کارمند در کانون فعالیت می‌کنند که از این تعداد 90 نفر مربی هستند.
کد خبر: ۳۰۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 03 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، جواد محقق نیشابوری در تشریح برنامه‌های ویژه هفته کودک گفت: از 15 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک است، اما امسال به دلیل هم‌زمان با ایام تاسوعا و عاشورا یک روز زودتر به استقبال هفته کودک رفته‌ایم.

وی افزود: در ایام هفته کودک سعی می‌کنیم توجه خانواده‌ها، مسؤولان، رسانه‌ها و نهادها را به مسأله مهم کودکان جلب کنیم چراکه کودکان رکن اصلی نیروی انسانی هستند و همچنین شخصیت اصلی افراد از دوران کودکی در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته کودک اظهار داشت: در هفته ملی کودک هرروز را به یک عنوان اختصاص داده‌ایم، 15 مهر تحت عنوان خانواده و مهربانی و زندگی کودک امروز، 16مهر باورهای دینی و مسؤولیت اجتماعی کودک، 17 مهر میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت کودک، 18 مهر امنیت و سلامت کودک، 19 مهر دانش و آگاهی و فضای مجازی در کودک، 20 مهر گذشت و فداکاری و زندگی کودک و 21 مهر نجات و سعادت در زندگی کودک امروز نام‌گذاری شده است.

محقق نیشابوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک تصریح کرد: نمایشگاه هفته ملی کودک از14 تا 20 مهر در بلوار اندیشه خیابان راضی 10/4 برپا می‌شود و در این نمایشگاه 27 غرفه با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ایجاد شده است.

وی در خصوص همکاری دستگاه‌ها در ایجاد غرفه‌های نمایشگاه افزود: دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی همچون محیط‌زیست، آموزش‌ و پرورش، کتابخانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل ورزش و جوانان و همچنین چندین NGO در این نمایشگاه فعال هستند و ویژه‌ برنامه‌هایی را برای کودکان با محتوای لازم برای این نوع مخاطب در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: هر دستگاهی در نمایشگاه در حیطه تخصص خود فعالیت می‌کند و برنامه به شکل کاربردی تدارک دیده‌ شده است.

محقق نیشابوری با اشاره به حضور و مشارکت مستقیم کودکان در غرفه‌های نمایشگاه تصریح کرد: کودکان با حضور در غرفه‌های نمایشگاه و برنامه‌هایی چون قصه‌گویی، کاردستی، خلاقیت، معرفی شخصیت‌ها و وقایع و تعزیه‌گردانی به مناسبت محرم با فرهنگ عاشورایی آشنا می‌شوند.

وی اظهار داشت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تربیت و تأثیرگذاری غیر مستقیم با در نظر گرفتن اصول تربیتی و روانشناسی کودکان با محوریت سلامت، لذت، آرامش و مشارکت هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی گفت: در استان 41 مرکز سیار، ثابت و پستی پرورش فکری کودکان وجود دارد که 34 مرکز ثابت، 6 مرکز سیار و سه مرکز پستی است.

محقق نیشابوری با اشاره به برگزاری همایش «کودکان تشنه‌اند» در هفته کودک به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور تشریح کرد: برنامه‌های مدنظر در همایش ویژه کودکان با عنوان کودکان تشنه‌اند اجرای لالایی عاشورایی، اجرای نمایش با محوریت کودک و اجرای مسابقات است که در روز 15 مهرماه در محل نمایشگاه کودکان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌هایی در دیگر مجموعه‌های مرتبط با کودکان در هفته کودک خبر داد و گفت: در ایام هفته کودک مربیان در مجموعه‌های مختلف همچون گلستان علی(ع) و بیمارستان دکتر شیخ جهت برگزاری برنامه‌ها حضور می‌یابند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اعلام کرد: جلسات تخصصی ویژه خانواده‌ها در ایام هفته کودک در مجموعه‌هایی چون مرکز فیاض بخش، دانشگاه فردوسی با موضوعات خانواده و فضای مجازی برگزار می‌شود.

محقق نیشابوری با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کودک اظهار داشت: در روز تاسوعا ویژه‌برنامه‌ای در کانون اصلاح و تربیت مدنظر است همچنین در تمامی مدارس حاشیه شهر در نوبت صبح اجرای برنامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف اول کانون پرورش فکری جذب کودکان است که از توانایی و هوش بالایی برخوردار هستند برای جهت‌دهی و بهره‌گیری بهتر از این توانایی‌ها.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در استان خراسان یک‌میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز وجود دارد که از این تعداد کمتر از دو درصد کل دانش آموزان به دلیل محدودیت‌هایی که برای ما وجود دارد تحت حمایت کانون هستند.

محقق نیشابوری بابیان اینکه در کانون‌های پرورش فکری با کمبود نیرو مواجه هستیم افزود: در کل استان 216 نفر کارمند در کانون فعالیت می‌کنند که از این تعداد 90 نفر مربی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار